۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
بانک های عامل در زمینه فعال کردن واحدهای تولیدی راکد ایلام همکاری کنند
استاندار ایلام:

بانک های عامل در زمینه فعال کردن واحدهای تولیدی راکد ایلام همکاری کنند

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه بانک های عامل در فعال کردن واحدهای تولیدی راکد ایلام همکاری کنند، گفت: هنر مدیران در رفع مشکلات مردم دیده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل استانداری ایلام با تاکید بر همراهی و همکاری بیشتر ادارات به ویژه بانک ها با حوزه تولید در استان، اظهار کرد: بانک ها در این خصوص از ظرفیت های قانونی بخشش جریمه ها به نفع واحدهای تولید استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: قانون می گوید اگر فردی در پرداخت تسهیلات تأخیر کند باید جریمه شود، ولی اگر به موقع باقی تسهیلات را بازپرداخت کند جریمه ها به پایان اقساط انتقال می یابد و در صورت خوش حساب بودن جرائم حذف می شود و باید از این تسهیلات به نفع تولید کننده استفاده کند.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه خواستار تفسیر دستورالعمل ها و بخشنامه ها به نفع مردم شد و عنوان کرد: مدیر به خاطر مردم مسئولیت گرفته و اگر قرار است در مواقع سختی گره از کار مردم نگشاید فلسفه مسئولیت و پاسخگویی او چیست.

وی تاکید کرد: هنر یک مدیر این است که به دنبال رفع مشکلات مردم باشد نه این که با تفسیر تنگ نظرانه از قوانین و دستورالعمل ها به دنبال مانع تراشی بر سر راه مردم باشد.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که در سال جهش تولید باید تمام هم و غم مسئولان کمک به رونق تولید باشد، اضافه کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که اگر واحد تولیدی ضعیف است آن را قوی کنیم و اگر واحدی راکد است آن را فعال کنیم.

وی با عنوان این مطلب که در سال جهش تولید تمام تمرکز ما بر ایجاد رونق و جهش تولید و اشتغال است، گفت: باید منابع و ظرفیت های قانونی در این راستا فعال و صرف شود اما از طرفی باید مواظب بود که این منابع و تسهیلات به کارخانه ای که راکد است و قصد فعال شدن ندارد اختصاص داده نشود.

وی درپایان ضمن اینکه به مدیران هشدار داد که با آمادگی و اشراف کامل در جلسات تخصصی حضور پیدا کنند، تأکید کرد: مدیر ما در این شرایط سخت باید مشکل گشا باشد و با افق دید بلند به مسائل نگاه کند به طوری که خروجی کار او منتج به رفع موانع و تنگناها شود.

گفتنی است که در این نشست مسائل و مشکلات چند طرح تولیدی از جمله شرکت تعاونی مرغداری تخم گذار ایلام، شرکت اوکسین شیمی بهداشت، شرکت روژان نوین، شرکت دالاهو پروفیل و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع اتخاذ شد.

کد خبر: ۶۴٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha