۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کمبود گاز نباید منجر به تعطیلی صنایع بزرگ خراسان شمالی شود
معاون استاندار خراسان شمالی:

کمبود گاز نباید منجر به تعطیلی صنایع بزرگ خراسان شمالی شود

بجنورد- معاون استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نمی گذاریم صنایع بزرگ استان به دلیل سردی هوا و قرار گرفتن در پیک مصرف گاز به سمت تعطیلی بروند، از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف گاز به همکاری با صنایع استان بشتابند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، غلامرضا هوائی در بازدید از کارخانه سیمان بجنورد با اشاره به کاهش بی سابقه مصرف گاز این کارخانه، اظهار داشت: همراه با استاندار خراسان شمالی با جدیت از طریق وزارت نفت پیگیر افزایش سهم تامین گاز استان هستیم تا صنایع در روند تولید و ادامه فعالیت با خللی مواجه نشوند.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت گاز و بخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی، تصریح کرد: حتی اگر گاز ادارات دولتی قطع شود نباید صنایع با مشکل تامین گاز مواجه شوند.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه صنایع با امرار معاش مردم به صورت مستقیم در ارتباط هستند، خواستار بررسی و احیای ظرفیت‌های کارخانه سیمان بجنورد با کمک بخش های فنی و دستگاه های اجرایی مرتبط شد.

این مسئول به کمک به بازار فروش کارخانه سیمان در داخل استان اشاره کرد و گفت: شهرداری ها، ادارات کل راه و راهداری و سایر ادارات مرتبط موظف به تامین مایجتاج خود از کارخانه سیمان بجنورد هستند.

هوائی با اشاره به اینکه به عنوان مسئول عمران استان به دنبال تعریف پروژه با هدف درآمدزایی برای صنایع هستم، اظهار کرد: کارخانه سیمان باید به دنبال ایجاد تنوع در تولیدات و تقویت واحد بازرگانی برای پیدا کردن بازار فروش باشد.

وی یادآور شد: ظرفیت تولید کارخانه سیمان بجنورد سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام شده که از این میزان ۳۵ درصد آن داخل استان استفاده می شود. تلاش می کنیم با ارتقاء میزان تقاضا، این آمار به ۷۰ درصد افزایش یابد.

کد خبر: ۶۴٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha