۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
نیروگاه مفتح همدان ۲ درصد از نیاز برق کشور را تأمین می کند
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح:

نیروگاه مفتح همدان ۲ درصد از نیاز برق کشور را تأمین می کند

همدان - مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح از نیروگاه های مهم کشور است، گفت: این مجموعه دو درصد از نیاز برق کشور را تأمین می کند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح؛ عبدالمجید دیناروند در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان همدان که به میزبانی نیروگاه شهید مفتح برگزار شد، توضیحاتی در خصوص روند تولید برق در نیروگاه ارائه و اظهار کرد: نیروگاه شهید مفتح یکی از نیروگاه های مهم کشور است که دو درصد از نیاز برق کشور را تأمین می کند.

 دیناروند با اشاره به کسب رتبه اول آمادگی تولید برق در کشور توسط این نیروگاه افزود: باانتقال پساب شهر همدان به نیروگاه، نیاز این مجموعه به منابع آب های زیر زمینی به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه احداث برج خنک کن واحد یک نیروگاه از جمله پروژه هایی است که ۸۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب را در پی داشته است؛ افزود: برج خنک کن واحد دو نیز هم اکنون در حال احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر عامل نیروگاه ضمن تشریح وضعیت سوخت نیروگاه بیان کرد: طبق گزارش‌های اعلامی، هزاران دستگاه خودرو گازوئیل سوز در سطح جاده های استان همدان تردد می کنند که اگر میزان مصرف سوخت این خودروها محاسبه شود، تأثیر آن بر آلایندگی هوای استان در مقایسه با مصرف سوخت صنایع بدست می آید.

کد خبر: ۶۳٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha