۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
دو سوم ظرفیت پهنای باند ورودی خراسان شمالی خالی است
مدیرکل ارتباطات خراسان شمالی:

دو سوم ظرفیت پهنای باند ورودی خراسان شمالی خالی است

بجنورد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: در حال حاضر دو سوم ظرفیت پهنای باند ورودی این استان خالی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی، سید علی مرتضوی با اشاره به ظرفیت خالی پهنای باند ورودی استان اظهار داشت: در هفته گذشته ظرفیت پهنای باند ورودی زیرساخت استان از ۱۰۰ به ۱۲۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرد و برای توسعه‌های آتی هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش مرکز پایش شاخص‌های فاوا سازمان فناوری اطلاعات ایران، در استان تقریباً  دسترسی خانوارها و استفاده کاربران از پهن باند سیار نسبت به ثابت رشد چشمگیری یافته و بیشترین میزان دانلود، در زمینه های مالی و سرگرمی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی تعداد مشترکان تلفن ثابت و همراه در استان را  یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برشمرد و گفت: در حال حاضر تمام شهرهای استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در استان فعال هستند.

مرتضوی ادامه داد: از ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۵۷۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شده‌اند و توانسته‌ایم به تعهد ۸۰ درصدی اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم.

مهاجرت نیروهای متخصص
وی بیان کرد: چالش‌های موجود در این حوزه می‌توان به سطح پایین مهارت‌های کاربری رایانه و اینترنت، عدم تخصیص اعتبارات استانی، مهاجرت نیروهای متخصص اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: با توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌ها و راه‌اندازی سایت‌های جدید تلفن همراه شاهد ارتقای بیش‌ازپیش شاخص‌ها در مناطق روستایی هستیم و تاکنون یک هزار و ۳۸۳ مدرسه روستایی و شهری اعلامی آموزش‌وپرورش بر اساس سامانه شاد در راستای عدالت آموزشی و ارتقا آموزش استان و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

کد خبر: ۶۳٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha