۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
طرح اشتغال پایدار روستایی زمینه‌ساز اشتغال ساکنان مناطق محروم در اردبیل
مدیرکل تعاون اردبیل مطرح کرد؛

طرح اشتغال پایدار روستایی زمینه‌ساز اشتغال ساکنان مناطق محروم در اردبیل

اردبیل- رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی به زمینه و فرصت خوبی برای اشتغال ساکنان مناطق محروم و روستایی منجر شده است.

قاسم رحیمی در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور بحث اشتغال و تلاش تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان است که از دغدغه‌های مجلس و دولت نیز به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مجلس در قانون‌گذاری و اصلاح قوانین گذشته در حوزه اشتغال توجهی جدی داشته باشد تا زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متخصصان در بخش‌های مختلف فراهم آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به یکپارچگی تدوین قوانین در حوزه اشتغال و اثرات طرح‌هایی همچون اشتغال پایدار روستایی را یادآور شد و گفت: در سال‌های اخیر با عنایت دولت و مجلس طرح اشتغال پایدار روستایی به زمینه و فرصت خوبی برای اشتغال ساکنان مناطق محروم و روستایی منجر شده تا فضای کسب و کار رونق بگیرد.

رحیمی به هم ریختگی فضای کسب و کار را در کشور یادآور شد و افزود: بهتر است قوانین در این حوزه اصلاح شود و مجلس به اصلاح قانون کسب و کار و بازنگری در این قوانین همتی راستین داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما از مجلس یازدهم انتظار داریم تا قانون تعاونی‌ها را نیز مورد بازنگری قرار دهد چرا که سهم تعاون در اقتصاد کشور ۲۵ درصد تعریف شده در حالی که این رقم به کمتر از پنج درصد رسیده است.

رحیمی سیاست‌گذاری‌های فعال در این حوزه و همچنین بسترهای لازم برای اعمال سیاست‌های پیش برنده در حوزه بازار کار را یادآور شد و اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا، ما با ایستایی در بحث اشتغال به ویژه حوزه گردشگری روبه‌رو هستیم که برای رفع این مشکل باید آستین‌ها را بالا زده و از راهکارهای مختلف برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید بهره گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل بیان کرد: سیاست فعالی را در بازار کار نیاز داریم تا با گذر از شرایط موجود در پسا کرونا بتوان روند مثبت و مناسبی را در تحولات اقتصادی و اشتغال شاهد بود.

کد خبر: ۶۳٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha