۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
جلوگیری از ۳۰۰ فقره تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در ایلام
مدیر امور اراضـی اسـتان ایلام خبر داد:

جلوگیری از ۳۰۰ فقره تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در ایلام

ایلام - مدیر امور اراضـی ایلام گفت: در سال جاری از ۳۰۰ فقره تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان جلوگیری شده است.

یاسین علی حسینی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: از ابتـدای سال جـاری تا کنون یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۶۲۰ هکتار پایش اراضـی کشاورزی صورت گرفته و تعداد ۳۰۰ فقره تغییرکاربری غیر مجاز به مساحت ۵.۲۲هکتار شناسایی وتوقف اجرای آن در همان مراحل ابتدای عملیات ساخت صورت پذیرفته است.

وی عنوان کرد: همچنین تعداد۵۵ فقره تغییرکاربری غیر مجاز با اجرای تبصـره ۱ و۲ ماده ۱۰ و ماده سه قانون اصـلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی وباغ ها با مساحت ۴.۴ هکتار آزادسازی و به حالت اولیه اعاده شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است.

علی حسینی اظهارداشت: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها، تفکیک و خردکردن زمین های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین‌خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذاری ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسائل امور اراضی است.

مدیر امور اراضـی ایلام اضافه کرد: با تشکیل یگان حفاظت در اواسط سال جاری و انتصاب فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به شکل گستردهای توانستیم نسبت به شناسایی و توقف عملیات تغییر کاربریهای غیرمجاز در سطح استان اقدام کنیم.

کد خبر: ۶٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha