۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
رفع ممنوعیت تردد مسافر با سلیمانیه عراق
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

رفع ممنوعیت تردد مسافر با سلیمانیه عراق

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: یک روز پس از اعلام ممنوعیت تردد مسافر به عراق، با هماهنگی‌های صورت گرفته، وضعیت مرزهای پرویزخان و باشماق به حالت قبل بازگشت.

به گزارش بازار به نقل از گمرک، «سید روح اله لطیفی» اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده، مسافران امکان ورود و خروج از مرزهای پرویزخان در استان کرمانشاه و باشماق در استان کردستان با استان سلیمانیه عراق را خواهند داشت و ممنوعیت از سوی اقلیم کردستان عراق در خصوص این دو مرز، برداشته  شده است.

وی افزود: مسافران باید تست های سلامت مرتبط با کووید ۱۹ را همراه با سایر مدارک سفر با خود به همراه داشته باشند تا امکان تردد برایشان میسر باشد.

سخنگوی گمرک با بیان اینکه تمام مرزهای تجاری ایران با عراق باز است، گفت: به غیر از دو مرز تعیین شده امکان تردد مسافر به عراق از سایر مرزها به دلیل محدودیت های اعلام شده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

لطیفی تصریح کرد: طبق تصمیم هیات وزیران عراق، ورود مسافر از چند کشور از جمله ایران به دلیل مقابله با شیوع کرونا تا دو هفته ممنوع است و اقلیم کردستان‌ این کشور نیز ممنوعیت سه هفته ای را اعلام کرده بود که دو مرز اعلام شده مستثنی شدند.

از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه سوم دی ماه اعلام شد که ورود مسافران  به اقلیم کردستان عراق تا ۲۶دی ماه به مدت ۲۲ روز ممنوع است اما مرزهای تجاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کد خبر: ۶۳٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha