۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
۱۳۷ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفت
در سال زراعی ۹۸_۹۹؛

۱۳۷ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفت

ارومیه- مرادی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۹۹ هزار هکتار از اراضی زراعی و هفت هزار هکتار اراضی باغی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته‌اند.

غلامعلی مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه عملیات بیمه گری محصولات زراعی پاییزه در آذربایجان غربی آغاز شده و بیمه دام و طیور نیز همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به روند بیمه گری محصولات که امسال در حال اجرا است، پیش بینی می شود امسال شاهد افزایش بیمه محصولات کشاورزی باشیم.

وی با اشاره به وقوع سالانه حوادث و بلایای طبیعی و حادثه خیز بودن آذربایجان غربی، اضافه کرد: در سال زراعی ۹۸-۹۹، بیش از ۱۵۶ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات زراعی و بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال غرامت به محصولات باغی استان پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن ۳.۵ تن آبزیان و ۱۵ هزار و ۷۶۳ هکتار از عرصه های منابع طبیعی در سال زراعی۹۸_۹۹ خبر داد.

مرادی در ادامه از پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد ریال غرامت توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بخش طیور و دام خبر داد و عنوان کرد: از این میزان نزدیک ۲۶ میلیارد ریال در بخش دام و مابقی در بخش طیور پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، این میزان سطوح بیمه شده با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی از بهره برداران بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی درخواست کرد تا با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

کد خبر: ۶۳٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha