۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
تعلق یک درصد فروش معادن یزد به محل استقرار آنها
نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها خواستار شد

تعلق یک درصد فروش معادن یزد به محل استقرار آنها

یزد- نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها خواستار شد که یک درصد از فروش معادن استان یزد برای جبران خسارت‌های عمرانی، محیط زیستی، بهداشتی و دیگر خسارت‌های ناشی از فرآوری معادن، به مناطقی که معادن در آنها مستقر است، اختصاص یابد.

به گزارش بازار، سیدمحمود میرابوالقاسمی در نشست مشترک ‌اعضای شورای استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که صبح امروز، ششم دی ماه در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری یزد برگزار شد، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه تصریح شده است که حساب‌های بانکی و گردش مالی معادن باید در استان‌ها و مناطق محل ذخایر معدنی انجام شود اما به دلیل عدم اجرای قانون این مهم صد درصد محقق نشده است.

رئیس شورای اسلامی استان خواستار تعلق یک درصد سهم فروش معادن به مناطق استقرار ذخایر معدنی برای جبران خسارت و مسئولیت های اجتماعی معادن و انجام پروژه های عمرانی و بهداشتی شد.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده، لازم است نمایندگان مردم استان در مجلس در کمیسیون‌های مختلف بررسی بودجه حضوری تأثیرگذار داشته باشند و با همراهی نمایندگان استان از ظرفیت‌های ملی در نظر گرفته شده در بودجه برای توسعه استان گام‌های مؤثری برداشته شود.

‌گفتنی است، در این نشست، سیدمجتبی حسینی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد وضعیت اعتباری، درآمدی و هزینه‌ای استان یزد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور را تشریح و خاطرنشان کرد: ارقام بودجه استان نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است.

کد خبر: ۶۳٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha