۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
برف روبی ۹۲۰ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی/ تمامی محورهای اصلی باز است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی:

برف روبی ۹۲۰ کیلومتر از راه های خراسان جنوبی/ تمامی محورهای اصلی باز است

بیرجند-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از برف روبی ۹۲۰ کیلومتر از جاده های استان خبر داد و گفت: تمامی محورهای اصلی استان هم اکنون باز است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی  اسدالله جلال زاده با اشاره به بارش برف و باران در اکثر نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته اظهارکرد: با توجه به بارش برف در گردنه های برفگیر استان در ۸ شهرستان و بارش باران در ۴ شهرستان دیگر، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند.

 وی با بیان اینکه هم اکنون با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای شریانی و اصلی استان بصورت روان برقرار است، عنوان کرد: ۳۰ باب راهدارخانه و بیش از ۵۰ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

 وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳۰ نفر نیروی راهدار در عملیات راهداری زمستانی اولین برف زمستانی استان عنوان کرد: به ۲۷۲ خودرو امدادرسانی و تعداد ۹۵ نفر از مسافرین در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

وی  با اشاره به بازگشایی تمامی محورهای اصلی و شریانی استان با تلاش راهداران اظهارکرد: با بیش از ۷۰ دستگاه انواع ماشین الات راهداری  و با استفاده از حدود۵۳۰ تن شن و نمک ۹۲۰ کیلومتر از راههای استان برف روبی شد.

جلال زاده ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده به محض حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی، برفروبی در سایر راههای فرعی و روستایی استان توسط تیم های راهداری زمستانی صورت پذیرفت.

وی تأکید کرد: دراین ایام، عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی بصورت مستمر و فعال ادامه دارد تا شهروندان مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به صورت آماده باش با تجهیزات کامل در جاده‌ها حضور دارند.

جلال زاده  عنوان کرد: به هموطنان و هم استانی های عزیز توصیه می شود حتماً از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها را دریافت کنند و چنانچه از باز بودن محور مورد نظر اطمینان حاصل نمودند حرکت کنند.

وی بیان داشت:  شماره تلفن گویای ۱۴۱ و سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپیکیشن ۱۴۱ صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

کد خبر: ۶۳٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha