۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
حفظ جایگاه محصولات ایرانی در گرو پاسداشت کیفیت و استاندارد
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد

حفظ جایگاه محصولات ایرانی در گرو پاسداشت کیفیت و استاندارد

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات ضمن تشریح مصوبات جلسه یکصد و هفتاد و هفتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر لزوم حفظ جایگاه کالاهای ایرانی با تکیه بر استاندارد و کیفیت تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با تشریح آمار عملکرد صادرات غیرنفتی کشور طی ۸ ماهه منتهی به آبان‌ماه سال جاری، ساماندهی و مدیریت صادرات کالاهایی که در داخل کشور قیمت‌گذاری می‌شوند را ضروری دانست.

وی افزود: صیانت از کیفیت و استاندارد و جایگاه محصولات ایرانی در کشورهای هدف نیازمند نظارت بیشتری است.

 همچنین در این نشست، پیشنهادات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص ساماندهی صادرات محصولات غذایی در راستای پاسداشت جایگاه تولیدات برندهای ایرانی بررسی شد.

در ادامه جلسه نیز پیشنهادات وزارت نیرو در خصوص تسهیل صادرات خدمات فنی و مهندسی، بررسی وضعیت فعلی صادرات خدمات فنی و مهندسی، چالش‌ها و موانع صادرات خدمات فنی و مهندسی، مقررات مورد نیاز، ضرورت مطالعات بازار آب و برق، برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در منطقه و جهان، فعال شدن کارگروه‌های استانی همجوار کشورهای همسایه و تامین پروژه‌های صادراتی خدمات فنی و مهندسی مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، در این نشست مقرر شد کمیته ماده (۱۹) آیین‌نامه اجرایی حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی به عنوان مرجع قانونی به منظور تصمیم نهایی فرآیندهای صدور خدمات فنی و مهندسی در سازمان توسعه تجارت ایران با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی فعال است و سیاست‌ها و مقررات مربوط را تنظیم می‌کند.

کد خبر: ۶۳٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha