۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
تحقق ۳۳۶ قرارداد سرمایه‌گذاری با اعتبار ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در بنادر کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد

تحقق ۳۳۶ قرارداد سرمایه‌گذاری با اعتبار ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در بنادر کشور

راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کاهش سهم حمل و نقل از قیمت تمام شده کالا؛ رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی و اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم در نوار ساحلی جنوب کشور؛ از جمله مهم‌ترین دستاوردهای سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر محسوب می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در آیین امضای یادداشت تفاهم‌نامه ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوص در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری پسکرانه بندر شهید رجایی، گفت: کاهش سهم حمل ونقل از قیمت تمام شده کالا؛ رقابت‌پذیری کالاهای صادراتی و اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم در نوار ساحلی جنوب کشور؛ از جمله مهم‌ترین دستاوردهای سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب سند آمایش مراکز لجستیکی و بیان این نکته که از ۴ شهر لجستیک تعیین شده در این سند، سه شهر در حوزه تولیت سازمان بنادر قرار دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد مراکز تولیدی در بندر امام خمینی(ره) و بندر امیرآباد، تجربه موفقی داشته است.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در پس‌کرانه بنادر  در نظر گرفته شده است، افزود: در بندر امام خمینی(ره) که هاب کالاهای اساسی است، کارخانجات تولید روغن و مشتقات مرتبط با کالاهای اساسی در دست احداث و بهره‌برداری است.

راستاد با اشاره به اضافه کردن ۲۴۰۰ هکتار به اراضی پسکرانه بندر شهید رجایی طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: بندر شهید رجایی به لحاظ اینکه حدود ۵۰ درصد از سهم تجارت دریابرد کشور را دارد، ایجاد مراکز ارزش افزوده و تولیدی می تواند، نقش قابل توجهی در رقابت‌پذیری محصولات کشور داشته باشد.

‌وی تصریح کرد: با توجه فرآیند تسهیل جذب سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر، این سازمان موفق شده تاکنون ۳۳۶ قرارداد سرمایه‌گذاری را با بخش خصوصی محقق کند که ارزش روز این قرارداد بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با عملیاتی شدن سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، شاهد رقابت‌پذیری بیشتر این بندر و ارتقای ظرفیت کانتینری و همچنین رشد فعالیت‌ها در عرصه جنرال کارگو خواهیم بود.

کد خبر: ۶۳٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha