۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
لزوم افزایش ۳ درصدی سهم اعتبارات حوزه پژوهش در ایلام
استاندار ایلام تاکید کرد

لزوم افزایش ۳ درصدی سهم اعتبارات حوزه پژوهش در ایلام

ایلام- استاندار ایلام بر لزوم افزایش سه درصدی سهم اعتبارات حوزه پژوهش در استان ایلام طی سال آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان ایلام در محل استانداری اظهار کرد: دانشگاه های استان هر اندازه به بخش پژوهش های علمی توجه کنند به همان اندازه بالاترین بهره وری و کمترین اتلاف منابع را خواهند داشت.

وی  از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست سهم پژوهش از اعتبارات سال ۱۴۰۰ استان ایلام از یک به سه درصد افزایش یابد و اعلام کرد: علاوه بر تخصیص اعتبارات برای توسعه پژوهش، باید سال آینده نیز اعتباراتی برای پژوهش در حوزه دفاع مقدس ایلام به طور ویژه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه پژوهش های دانشگاه های ایلام راه را برای توسعه عملکردی دستگاه های اجرایی استان فراهم کرده است، افزود: دایره المعارف مرجع پژوهش دانشجویان دانشگاه های ایلام باید در سال ۱۴۰۰ تالیف شود.

وی با قدردانی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و رئیس دانشگاه ایلام به دلیل توجه ویژه به بخش پژوهش اضافه کرد: توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در هر جامعه ای بدون پژوهش امکان پذیر نیست، کما اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین سهم اعتبارات به برنامه های علمی و پژوهشی اختصاص دارد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود پژوهش دانشجویان را چراغ راه آینده دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت: پژوهش های انجام شده در ایلام بیشتر علمی و کاربردی است و این می تواند در توسعه اقتصادی و رونق صنعت استان تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: پژوهش های دانشجویان ایلامی باید به عنوان یک مرجع مهم برای استفاده پژوهشگران سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: ۶۲٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha