۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
۵۸ درصد از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری تحت فشار مجهز شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۵۸ درصد از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری تحت فشار مجهز شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از ۲۴۵ هزار و ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است، گفت: بیش از ۵۸ درصد از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، به اجرای طرح آبیاری نوین تحت فشار اشاره کرد و گفت: این طرح در صرفه جویی مصرف آب بسیار تاثیر گذار است. 

وی اظهار کرد: به منظور حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و خاک و افزایش راندمان آبیاری و همچنین تولید پایدار محصولات کشاورزی از ابتدای دولت تدبیر و امید ، بیش از ۲۴۵ هزار و ۳۵ هکتار از اراضی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: مقدمات تجهیز سه هزار و ۴۲۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال به آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد. 

تاراسی تاکید کرد: به منظور افزایش توان تولیدی بخش کشاورزی و امکان ایجاد ارزش افزوده با هدف ارتقای بهره وری آب کشاورزی از ابتدای سال۹۲ تا کنون اجرای حدود یک هزار و ۶۰۰ هکتار شبکه آبیاری فرعی در پایاب سد کینه ورس، انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری در۸۳ هکتار از اراضی پایاب سد توده بین در غالب شرکت تعاونی تولید شرکت تلاشگران سبز توده بین انجام شده است. 

وی گفت: همچنین اجرای ۱۸۷کیلومتر لوله گذاری با استفاده از لوله های پلی اتیلن با اقطار ۱۱۰ تا ۳۱۵ میلیمتر ، احداث ۵۵ کیلومتر کانالهای عمومی آبیاری و تحویل به بهره برداران ، احیا و مرمت ۵۳ رشته از قنوات استان و اجرای چهار دستگاه بند انحرافی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دراستان انجام شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، ابراز داشت: اجرای ۴۸ کیلومتر شبکه برق طرح‌های تامین آب در راستای توسعه باغات در اراضی شیب دار در شهرستان طارم از دیگر اقدامات شاخص سازمان جهاد کشاورزی استان است. 

تاراسی گفت: اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار بوده و بیش از ۵۸ درصد از اراضی کشاورزی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

کد خبر: ۶۲٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha