۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
قاچاق قطعات خودرو؛ موضوع مشترک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایران خودرو
رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد

قاچاق قطعات خودرو؛ موضوع مشترک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایران خودرو

مویدی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه موضوع مشترکی بین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ایران خودرو در قاچاق قطعات خودرو وجود دارد، عنوان کرد: به منظور برخورد اساسی با این معضل اقتصادی و تجاری، موظف هستیم از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل تمامی ارکان فعال در خودروسازی بهره‌مند شویم.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، سردار علی مویدی خرم آبادی، در دیدار با مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، در ایران خودرو و همچنین افزایش کیفیت در محصولات این خودروساز مشهود و محسوس است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه ها و اقدامات موثر در پیشگیری از قاچاق قطعات در گذشته، تصریح کرد: امروز نیز به منظور استمرار برنامه های قبلی و به روز کردن آنها  نشست کارشناسی برگزار و در سطح مدیریت تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا بتوانیم به صورت مشترک، فضای جامعه را برای افراد فرصت طلب و سودآور در امر قاچاق نا امن کنیم.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اذعان کرد: در زمینه پیشگیری از وقوع قاچاق باید به وسیله اقدامات فرهنگی و همکاری رسانه ها و اقدامات بازدارنده و موثر پیشگیرانه، بتوانیم میل به استفاده از قطعات قاچاق که ایمنی و سلامت جامعه را به خطر می اندازد را کاهش دهیم.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست با بیان این‌که جلوگیری از قاچاق کالا و قطعات، موجب اشتغالزایی و کمک به بهبود اقتصاد کشور می شود، به موضوع برندسازی گروه صنعتی ایران خودرو اشاره کرد و گفت: در حال حرکت به سمت افزایش تولید خودرو با برند داخلی در سبد محصولات ایران خودرو هستیم.

فرشاد مقیمی، افزود: به این ترتیب هم مردم عزیز کشورمان با مشاهده توسعه ای که در محصولات داخلی اتفاق افتاده است به خرید و استفاده از خودروی داخلی تشویق خواهند شد و هم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید خودرویی با مصرف سوخت پایین و خودکفا شده، بیش از پیش حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش تولید ایران خودرو در دو بخش سواری و خودروهای سنگین، خاطرنشان کرد: ایران خودرو دیزل پس از گذشت ۹ سال، توانست خط تولید اتوبوس را احیا کرده و بخشی از تولیدات خود را به شهرداری تهران اختصاص دهد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات شرکت ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش و نیز قاچاق قطعات خودرو با نام و نشان ایران خودرو ارایه شد. ایساکو به عنوان دارنده مقام اول در میان کلیه شرکت های ارایه دهنده خدمات پس از فروش برای یازده سال متوالی، اقدامات و زیرساخت های متعددی را در جهت ردیابی اصالت و کیفیت قطعات یدکی انجام داده است. بر این اساس، زیرساخت هایی مانند سیستم شناسایی و ردیابی قطعات در ساپکو، سیستم شناسایی و ردیابی در ایساکو، سیستم کنترل قطعات در مرحله ورود به ایساکو تا توزیع و سیستم مکانیزه کنترل اصالت کالا در بازار و در نهایت امکان ایجاد مکانیزم های دسترسی و ردیابی قطعات از سازنده تا بازار برای نهادهای نظارتی در راستای حصول اطمینان از اصالت و کیفیت قطعات یدکی برای رسیدن به کالایی اصل، با کیفیت و دارای ضمانت اجرایی به وجود آمده است.

در حاشیه این نشست از انبار مرکزی و نمایشگاه قطعات و بسته بندی های تقلبی و مشابه سازی شده در بازار، واقع در شرکت ایساکو و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو بازدید به عمل آمد. هم چنین با حضور بر مزار شهید گمنام ایران خودرو، به مقام والای این شهید ادای احترام شد.

کد خبر: ۶۲٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha