۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
۱۱۵ درصد مالیات ۹ماهه گلستان محقق شد
مدیرکل امور مالیاتی گلستان:

۱۱۵ درصد مالیات ۹ماهه گلستان محقق شد

گرگان- هزار جریبی، مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به اینکه امسال ۶۴۴ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان تعیین شده از تحقق ۱۱۵ درصدی مالیات تکلیفی در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

علی اصغر هزارجریبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال های اخیر سمت و سوی قانون بودجه کشور به سمت درآمدهای مالیاتی رفته تا وابستگی به نفت کاهش یابد.

وی افزود: تنها ۰.۴ درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور در گلستان وصول می‌شود و عمده وصول مالیاتی استان متعلق به شرکت‌ها و حقوق کارکنان است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه امسال ۶۴۴ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای گلستان تعیین شده است، ادامه داد: در ۹ ماه گذشته ۱۱۵ درصد مالیاتی تکلیفی استان محقق شده است.

وی به محل وصول درآمدهای مالیاتی  استان طی ۹ ماه گذشته هم اشاره و بیان کرد۷: ۳۳ درصد درآمدهای مالیاتی از اشخاص حقیقی غیردولتی مانند شرکت ها، ۳۰ درصد ارزش افزوده، ۲۵ درصد مالیات حقوق و ۶ درصد هم مشاغل و اصناف بوده است.

هزارجریبی با یادآوری اینکه بخش صادرات و کشاورزی استان از مالیات معاف هستند، اضافه کرد:  بیش از ۹۰ درصد درآمدهای عمومی استان را مالیات تشکیل می‌دهد و درآمدها به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی هزینه‌های استان باشد.

وی با این توضیح که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ با افزایش سطح آگاهی مودیان مالیاتی و تعامل با مجامع امور صنفی اتحادیه‌ها و فعالان اقتصادی شاهد رشد ۳۶ درصدی مشارکت مودیان در تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان هستیم، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلان سازمان امور مالیاتی از سال ۹۲ تا تابستان امسال بیش از مبلغ ۶۰۳ میلیارد تومان از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده است.

کد خبر: ۶۲٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha