۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
میزان تولید سالیانه تخم‌مرغ استان سمنان به ۳۰ هزار تن رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

میزان تولید سالیانه تخم‌مرغ استان سمنان به ۳۰ هزار تن رسید

سمنان – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش میزان تولید تخم‌مرغ در استان گفت: میزان تولید سالیانه تخم‌مرغ به ۳۰ هزار تن رسید.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در بخش مربوط به دام توفیقات بسیار خوبی در این سازمان حاصل‌شده است اظهار داشت: امسال تولید تخم‌مرغ فقط در سطح استان به میزان ۱۰ هزار تن افزایش‌یافته است و هم‌اکنون میزان تولید سالیانه تخم‌مرغ استان به ۳۰ هزار تن رسید.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ در استان سمنان از مرز ۶۰ هزار تن گذشته است، افزود: در بخش نهاده‌های دامی وظیفه بخش دولتی تأمین بذر است که در چند سال اخیر در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

۵ هزار تن بذر اصلاح و گواهی‌شده در استان توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه در سال زراعی جاری پنج هزار تن بذر اصلاح و گواهی‌شده در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی از دیگر مسائل مهمی است که از سوی این نهاد پیگیری می‌شود.

میرعماد در ادامه با تأکید بر اینکه در حوزه تأمین کود موردنیاز کشاورزان نیز دغدغه و کمبودی وجود ندارد، یادآور شد: در سال جاری ۲۱ هزار تن میزان مصرف کود موردنیاز کشاورزان استان بود که به‌قدر کافی تأمین و توزیع‌شده است.

کد خبر: ۶٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha