۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
رسیدگی به پرونده ۲ متهم اقتصادی در آبادان
در جلسه علنی دادگاه صورت گرفت؛

رسیدگی به پرونده ۲ متهم اقتصادی در آبادان

آبادان- دادگاه رسیدگی به تخلف بیش از سه هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومانی، دو متهم فساد اقتصادی در آبادان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، دادگستری آبادان صبح سه‌شنبه در اقدامی قابل تحسین جلسه رسیدگی به یکی از بزرگترین پرونده‌های اقتصادی این شهر را به صورت علنی برگزار کرد.

در ابتدای جلسه مهدی رجب زاده، نماینده دادستان کیفرخواست علیه خانم گ.ع و آقای س.ع به دلیل تحصیل مال نامشروع و استفاده از ساده لوحی شکات از طریق وکالت برای صدور ۲۱ مورد کارت بازرگانی و سوء استفاده از آن قرائت کرد.

نماینده حقوقی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: متهمان اقدام به صدور کارت بازرگانی و ایجاد شرکت بازرگانی بدون رعایت مقررات قانونی می‌کردند.

ایرج افشاری توضیح داد: متهمان بدون حضور افراد، به نام آن‌ها شرکت‌های بازرگانی تاسیس و زمینه برای قاچاق کالا را فراهم می‌کردند.

در ادامه این جسله علنی تعدادی از افراد متضرر در این پرونده بزرگ با حضور در جایگاه ضمن بیان چگونگی آشنایی با خانم گ.ع و آقای س.ع نحوه صدور کارت بازرگانی توسط متهمان برای خود را تشریح کردند.

همچنین در ادامه رسیدگی به پرونده، وکلای متهمان با ارائه دفاعیه مکتوب به دادگاه اتهام وارده به موکلان خود را رد کردند.

قاضی حسن لطیفی‌فر، رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ آبادان مدارک پرونده را ناقص برشمرد و تاکید کرد: با توجه به ادله موجود پرونده نیاز به بررسی و استعلام از مراجع ذیصلاح دارد که ممکن است روند رسیدگی را طولانی کند.

وی تاکید کرد: دادگاه به دنبال کشف حقیقت و احقاق حق است و برای رسیدن به این مهم نیاز به همکاری همه افراد زیان دیده در این پرونده است.

کد خبر: ۶۲٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha