۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
راهداران سربازان خط مقدم جاده‌ها؛ ۱۵۴ ناجی در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی
به مناسبت روز راهدار مطرح شد؛

راهداران سربازان خط مقدم جاده‌ها؛ ۱۵۴ ناجی در محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

بیرجند- ۱۵۴ راهدار خراسان جنوبی در خط مقدم جاده های استان در ایام مختلف به طور شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند کسانی که کمتر از آنها نام‌برده می‌شود ولی حضورشان غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرنگار بازار، چند سالی است که روز اول دی ماه روز راهدار نام‌گذاری شده است. افرادی که سربازان خط مقدم جاده‌ها و البته مظلوم‌ترین آنها نیز هستند. کسانی که کمتر از آنها نام‌برده می‌شود ولی حضورشان غیر قابل انکار است.

 اسدالله جلال زاده در گفتگو با خبرنگار بازار به مناسبت روز راهداری با بیان اینکه مظلویت کار راهداری پنهان است اما نتیجه تلاش های آنها برای همگان آشکار می شود، اظهارکرد: تمامی راههای مواصلاتی استان با همت نیروهای راهداری نگهداری می شود تا ضمن حراست از سرمایه های ملی ، ایمنی تردد برای استفاده کنندگان از جاده ها  را فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه حضور راهداران در جاده ها آرامش دهنده و اطمینان بخش رانندگان و مسافرانی است که در محورها به خصوص در شرایط بحرانی تردد دارند، عنوان کرد: در صورت نبود حضور راهداران ضربات بسیار سنگینی بر پیکر جاده ها و مسافران وارد می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ۹ ماهه سال جاری بیان کرد: طی این مدت ۶۵۴ کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.

وی از نصب پنج هزار و ۹۷۳ عدد تابلو در مسیر راه ها خبر داد و افزود: اجرای عملیات روکش در ۴۵۰ کیلومتر مسیر و تبدیل سه دستگاه پل به آبنما از دیگر اقدامات انجام شده است.

جلال زاده طول راه های آسفالته استان را ۱۱ هزار و ۴۸۰ کیلومتر دانست و گفت: ۵۸ دوربین ثبت سرعت و ۲۲ دوربین نظارتی تصویری در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۱۲ نقطه پر حادثه در استان رفع شده است.

جلال زاده بیان کرد: با توجه به طولانی و کویری بودن محورهای مواصلاتی استان، ۳۱ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال بهره برداری است. 

وی با اشاره به برنامه های هفته حمل و نقل بیان کرد: آغاز طرح امداد و نجات زمستانه از مهم ترین برنامه های این هفته است. 

جلال زاده بیان کرد: طی ایام زمستان ۵۷ اکیپ راهداری در ۳۳ راهدارخانه خراسان جنوبی برای رسیدگی به حوادث احتمالی در سطح جاده ها، آماده باش هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۱۵۴ نیرو برای خدمت رسانی در مواقع بحران و سختی و برف و باران ‌آماده باش هستند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش حمل و نقل کالا در استان فعال است، گفت: در سال جاری سه هزار و ۹۸۸ تن کالا حمل شده است. 

جلال زاده از فعالیت هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافر بری خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۲۰ هزار مسافر در استان جابه جا شده است.

کد خبر: ۶۲٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha