۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
هدف اتاق مشترک ایران و اتریش از انتخاب نماینده در وین، توسعه صادرات است
رئیس اتاق مشترک ایران و اتریش:

هدف اتاق مشترک ایران و اتریش از انتخاب نماینده در وین، توسعه صادرات است

سلطانی، رئیس اتاق مشترک ایران و اتریش می‌گوید: ما سعی می‌کنیم فرصت و بازارهای از دست رفته اروپا در دوره ترامپ را بازیابی کنیم و انتخاب نماینده اتاق مشترک ایران و اتریش در وین نیز با همین رویکرد توسعه صادرات به اتریش بوده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، اتاق مشترک ایران و اتریش برای حل مسائل و مشکلات شرکت‌های صادرکننده ایرانی به اتریش، نماینده‌ای را  در وین انتخاب کرده است. اعضای اتاق‌های سراسر کشور می‌توانند در این زمینه با اتاق ایران و اتریش همکاری کنند.

پدرام سلطانی، رئیس اتاق مشترک ایران و اتریش در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» از دلایل انتخاب نماینده اتاق مشترک ایران و اتریش می‌گوید: برای توسعه فعالیت‌های تجاری ایرانیان در اتریش و ارائه خدمات بهتر بازاریابی، صادرات و معرفی فرصت‌های اقتصادی به اعضای اتاق مشترک ایران و اتریش و سایر فعالان اقتصادی علاقه‌مند به این حوزه، سعی کرده‌ایم موقعیت جدیدی را تعریف کنیم. علی‌رغم اینکه اتاق مشترک ایران و اتریش، اتاق تازه تأسیسی است ولی تلاش کرده با نقشه راه، زمینه‌های جدیدی برای فعالیت اعضای خود فراهم کند.

سلطانی می‌گوید: در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ مشکلات زیادی با اعمال تحریم برای فعالان اقتصادی ایجاد شد و حالا با پیروزی جو بایدن در انتخابات می‌توان امیدوار بود که فرصت‌های جدیدی برای فعالیت اقتصادی در بازارهای اروپا ایجاد خواهد شد.

سلطانی اظهار می‌کند: ما سعی می‌کنیم فرصت‌ها و بازارهای از دست‌رفته اروپا را بازیابی کنیم. امیدوار هستیم در این دوره فشار تحریم‌ها کمتر شود تا فعالان اقتصادی بتوانند مجدداً مانند دوره پسابرجام با اروپا کار کنند.

سلطانی تصریح می‌کند: با هدف شناخت دقیق‌تر بازار اتریش، ما سعی کردیم تا در این کشور نماینده‌ای از طرف اتاق مشترک ایران و اتریش منصوب کنیم و این هماهنگی‌های اولیه از دو ماه قبل انجام‌شده است.

سلطانی ادامه می‌دهد: ما از مدت‌ها قبل مطالعه خود را در این حوزه شروع کردیم و با بررسی اشخاص بالقوه‌ای که در آنجا می‌توانستند به ما کمک کنند، سعی کردیم به‌جای اینکه از افراد حقوق‌بگیر یا کارمند کمک بگیریم، سراغ فعال اقتصادی رفته و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

او درباره تجربه دفاتر تجاری برون‌مرزی می‌گوید: تجارب گذشته در ایجاد دفاتر برون‌مرزی برای توسعه روابط تجاری یا انتخاب رایزن بازرگانی خیلی موفق نبوده و به نتایج مطلوب و مشهود نرسیده است. از طرفی هزینه گشایش دفتر تجاری و استخدام چند نیرو در آن سو بسیار بالا است و درنهایت هم مشخص نیست که می‌توان با این هزینه‌کرد به هدف تعیین‌شده رسید یا خیر. برای همین اتاق مشترک ایران و اتریش سعی کرده که از مسیر نوینی برای توسعه تجارت خود در کشور هدف استفاده کند.

سلطانی تأکید می‌کند: با بررسی کارنامه و توانمندی ایرانیان مقیم اتریش در حوزه تجارت و در فعالیت‌های تجاری سعی کردیم دست به انتخاب بزنیم و درنهایت امیر زرگر، مدیرعامل یکی از شرکت‌های معتبر اتریشی را به‌عنوان نماینده اتاق مشترک ایران و اتریش در وین انتخاب کردیم. آقای زرگر در طول سال‌های گذشته حجم بالایی صادرات به ایران داشتند و شرکت زیرمجموعه او، در سال‌های اخیر به‌عنوان صادرکننده نمونه اتریشی انتخاب‌شده است. این دستاورد نشانه توانمندی او و مجموعه‌اش است.

سلطانی ادامه می‌دهد: ما سعی می‌کنیم در نقشه راه این نمایندگی پروژه‌هایی که باید انجام شود با توجه به اولویت‌هایی که برای تجار ایرانی وجود دارد انتخاب شوند و درنهایت به راه‌های عملیاتی بیندیشیم. امروز هم اولین وبینار توسعه بازار ایران در اتریش، با حضور آقای زرگر و اعضای اتاق مشترک ایران و اتریش برگزار می‌شود. در این نشست اعضا نیازهای خود را مطرح می‌کنند تا در دستور کار بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

سلطانی معتقد است: انتخاب نماینده تجاری موفق‌تر از رویکردهای دیگر و البته مقرون‌به‌صرفه هم هست. البته این روش می‌تواند فرصت و تجربه جدیدی برای اتاق‌های مشترک باشد تا در صورت موفقیت در سطح گسترده‌تری تکرار شود. همان‌طور که در دو سال گذشته اتاق مشترک ایران و اتریش در میان اتاق‌های مشترک پیشتاز بوده، با ارائه این مدل هم می‌تواند الگوی خوبی برای سایر اتاق‌های مشترک باشد.

مشکلات تجار ایرانی فعال در اتریش چگونه پیگیری می‌شود؟ سلطانی در پاسخ می‌گوید: ما سعی می‌کنیم نوع ارتباط، نیازها و خواسته‌های اعضا را شناسایی کرده و با کمک آقای زرگر و اعضای اتاق مشترک مسیر دقیق‌تری را طراحی و طی کنیم. هدف عمده ما گسترش صادرات به بازارهای اتریش است.

او ادامه می‌دهد: در دو سال گذشته به جهت مشکلات تحریم‌ها فعالیت اقتصادی ایران به کشورهای اروپایی بسیار کم شده است. باید کمک کنیم تا از شرکت‌های تجاری مسیرهای ابتکاری برای تجارت به‌کارگیرند. این مسیرها را یک فعال اقتصادی می‌تواند شناسایی کرده و به هم دیگر کمک کند. اتاق مشترک ایران و اتریش سعی می‌کند با کمک نماینده خود در وین مسیرها و فرصت‌ها را در اختیار شرکت‌های صادرکننده ایرانی قرار دهد تا کار خود را مجدداً آغاز کنند.

سلطانی تأکید می‌کند: انتخاب نماینده با هدف کمک به توسعه صادرات ایران صورت گرفته است وگرنه اتاق اقتصاد اتریش در ایران دفتر نمایندگی دارد که کالای اتریشی به ایران صادر می‌کنند ولی جای دفتری برای کمک به صادرات محصولات ایرانی به بازار اتریش خالی بود؛ امیدواریم ما بتوانیم در این مسیر گام‌های محکمی برداریم.

کد خبر: ۶۲٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha