۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
ارتباط دادن گرانی به وزارت بازرگانی فرار به جلوست| سخنان رئیس جمهور خلاف مسئولیت پذیری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ارتباط دادن گرانی به وزارت بازرگانی فرار به جلوست| سخنان رئیس جمهور خلاف مسئولیت پذیری

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات در مهار گرانی کالای اساسی مردم با تاکید بر تشکیل وزارت بازرگانی یک نوع فرار به جلو است.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور پیرو رفع مشکلات مصرف کنندگان با ایجاد وزارت بازرگانی، گفت: دولت یا عزمی برای رفع مشکلات گرانی ها ندارد و یا نمی تواند این مشکلات را حل کند .

وی افزود: رفع مشکلات در مهار گرانی کالای اساسی مردم با تاکید بر تشکیل وزارت بازرگانی یک نوع فرار به جلو است و این گونه اظهارات اساسا خلاف قانون است و اساسا با اصل مسئولیت پذیری همخوانی ندارد.

این نماینده مجلس اظهارداشت:  این جای سوال دارد که مگر گرانی یک روزه و یک شبه ایجاد شده است ؟ به اعتقاد بنده ۸ سال است که این گرانی وجود دارد و سال به سال هم بیشتر می شود. 

ساهکلی بیان داشت: بنابراین این قبیل اظهارات به واقع نمی تواند جایگاه تخصصی داشته باشد.

رفع مشکلات در مهار گرانی کالای اساسی مردم با تاکید بر تشکیل وزارت بازرگانی یک نوع فرار به جلو است و این گونه اظهارات اساسا خلاف قانون است و با اصل مسئولیت پذیری همخوانی ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس در رد تشکیل وزارت بازرکانی وظایفی بر عهده داشته که آن را انجام داده است، بیان داشت: مجلس هم برابر وظایف خود عمل می کند لذا همانطور که رئیس حمهور وظایفی برعهده دارد، مجلس هم وظایفی را برعهده دارد لذا ما نمی توانیم ضعفمان را بر گردن سایر قوا بیاندازیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قوا مستقل از هم هستند، بیان داشت: پیرو این رویکرد دیگر اینگونه اظهارات هم حائز اشکال خواهد بود.

سیاهکلی با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور رفع مسئولیت و به نوعی فرار به جلو است تاکید کرد: پیش تر وزارت بازرگانی جدا بود ولی مجلس تشخیص داد که این وزارتخانه ها ادغام شود. 

با تشکیل و یا عدم تشکیل یک وزارتخانه مشکلات کشور حل و فصل نخواهد شد و مشکلات کشور با واقع بینی حل و فصل می‌شود

وی بیان داست: به اعتقاد بنده هر کدام از این وزارتخانه ها یکسری معایب و یکسری مزایا دارند و نمی توان گفت که این وزارتخانه ها مزایا و معایب مطلق ندارند و این جای سوال دارد که اگر وزات بازرگانی اقداماتش درست بود چرا ادغام شد؛ یقینا با تشکیل و یا عدم تشکیل یک وزارتخانه مشکلات کشور حل و فصل نخواهد شد و مشکلات کشور با واقع بینی حل و فصل می‌شود.

کد خبر: ۶۱٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha