۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
بورس مسکن، جایی برای سرمایه گذاران مسکن و ساختمان
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد

بورس مسکن، جایی برای سرمایه گذاران مسکن و ساختمان

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: برای علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در بازار مسکن و ساختمان و کسانی که میخواهند جذابیت افزایش سرمایه گذاری در این حوزه را تجربه کنند باید بستر بورس را فراهم کنیم.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در باره راه اندازی بورس مسکن افزود: در وزارت راه و شهرسازی تعداد قابل‌توجهی طرح برای تبدیل به صندوق‌های سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذاری‌های خرد اجتماعی برای افزایش تولید طراحی شده است.

وی گفت یکی از سیاست‌های موجود برای جدا کردن بازار سرمایه گذاری از بازار مصرفی بورس است.

محمودزاده افزود: به اصلاح آیین‌نامه تشکیل بورس مسکن نیاز داشتیم که با توجه به ایرادی که دستگاه‌های نظارتی به آیین نامه قبلی و نحوه اجرای آن داشتند این اصلاح آیین‌نامه مدتی پیش از دولت گرفته شد.

وی افزود: تعداد قابل ملاحظه‌ای از طرح‌ها که برای تبدیل به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طراحی شده است در حال تطبیق سازی و مطالعه ریسک و بازار هستند که در صورت تطبیق با استانداردهای سازمان بورس به زودی وارد بورس می‌شوند و نسبت به سهام پذیری آن‌ها اقدام می‌کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا راه اندازی بورس مسکن در قیمت‌های مسکن تاثیرگذار است؟ گفت: افزایش تولید مسکن برای برای گروه‌های مختلف نیازمند مسکن تأثیر مثبت می‌گذارد، اما برای کنترل بازار مسکن هیچوقت با یک سیاست نمی‌شود مسئله را حل کرد.

وی افزود: چندین سیاست و طرح باید به طور همزمان انجام شود یکی تولید انبوه است که در قالب طرح‌های حمایتی انجام می‌دهیم یکی هم در سایر حوزه‌هاست که مسکن در استطاعت‌های مختلف تولید شود، این اقدام حتما باید باعث آبادانی بیشتر شهرها، گردش اقتصادی بیشتر در حوزه ساختمان و تولید بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۶۱٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha