۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
تفاهم نامه «ارائه خدمات دندانپزشکی به بازنشستگان» و «ایجاد اشتغال ۲ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان» امضا شد
با حضور وزیر کار؛

تفاهم نامه «ارائه خدمات دندانپزشکی به بازنشستگان» و «ایجاد اشتغال ۲ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان» امضا شد

دو تفاهم نامه «ارائه خدمات دندانپزشکی به بازنشستگان، وظیفه بگیران و افراد تحت تکفل صندوق بازنشستگی کشوری» در قالب بیمه تکمیلی درمان و «به کارگیری و ایجاد اشتغال دو هزار نفر از فرزندان بازنشستگان کشوری در فروشگاه های افق کورورش» با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین، طرح های رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری را با ارزش دانست و اظهار داشت: طرح های افق کورورش، بیمه ملت، فروشگاه های رفاه، گروه انتخاب و دندانپزشکی که امروز به ثمر نشست در راستای برنامه های اصولی مدیریت این صندوق اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا یکی از گروه های آسیب پذیر بازنشستگان هستند و طبیعتا بیشتر از سایر گروه ها تحت فشارند افزود: بنابراین باید خدمات با کیفیت بهتری به آن ها ارائه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طبیعتا هر میزان از این خدمات به صورت غیرحضوری و در قالب دولت الکترونیک و بخش خصوصی الکترونیک ارائه شود شایسته خواهد بود.

شریعتمداری اظهار داشت: همچنین باید تلاش شود در این نوع طرح ها، زمینه مشارکت فرزندان، نوه ها و افراد تحت تکفل جامعه بازنشستگان یرای استفاده  از خدمات رفاهی فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از تلاش های صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای طرح های متنوع رفاهی و مشارکت شرکت های مختلف در این طرح ها، اظهار امیدواری کرد؛ این خدمات تا پایان دولت دوازدهم همچنان با قدرت و کفایت ادامه پیدا کند.

شریعتمداری ادامه داد: تلاش مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تقدم خدمات اصولی و دوری از فروع و حواشی است که جامعه بازنشستگان را درگیر کند.

وی اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را یکی از همان اقدامات اصولی عنوان و  تصریح کرد: تامین منابع همسان سازی، فرآیند پیچیده ای است و دکتر افتخاری با شجاعت آن را پذیرفت تا برای تامین مالی همسان سازی بدون دریافت منابع نقد، تعهد پرداخت به یک جامعه حساس یک و نیم میلیون نفری را قبول کنند و پیش قدم شوند.

شریعتمداری اظهار داشت: منابع مالی از محل عرضه ۱۶ هزار میلیارد تومان سهام که با توجه به شرایط بازار باید به تدریج عرضه و به منابع برای پرداخت حقوق تبدیل شود جزو اصول وزارت کار بوده است.

وی تاکید کرد: در یک مقایسه بین اسفند ۹۸ تا آبان ۹۹ افزایش مجموع سنوات سالانه به همراه همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری که حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت دارند و این البته شامل وظیفه بگیران و گروه هایی که خدمت کمتر از سی سال دارند نمی شود، به طور متوسط حدود ۸۰ درصد بوده است که کار بزرگی بوده و امیدواریم در سال های آینده نیز ادامه یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این یک مطالبه به حق از سوی بازنشستگان و وظیفه اساسی ما بوده که باید اجرایی می شد، گفت: این مطالبه عملیاتی شد اما قطعا برای افراد مختلف و گروه های متنوعی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند از جمله بازنشستگان جهادکشاورزی که با سنوات و شرایط متفاوتی چندسال اخیر به این صندوق اضافه شدند، چه در صدور احکام و چه در محاسبات و جزئیات کار که براساس قوانین و دستورالعمل های موجود انجام شده، متفاوت است.

شریعتمداری تاکید کرد: آنچه برای ما اهمیت داشته به حداقل رساندن اختلاف حقوق بازنشستگان سال های گذشته با بازنشستگان جدید است و زمانی فاصله حقوق بازنشستگان قدیم و جدید بسیار متفاوت و به دور از عدالت  بود.

وی ادامه داد: آنچه مهم است پرداختن به این اصل اساسی و مطالبه به حق بود که پس از سال های متمادی بالاخره عملیاتی شد و از این به بعد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی بر مبنای دستورالعمل های مشترک سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی عمل می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از دیگر اصولی که هم در دولت و هم در قانون اساسی بر آن تاکید شده و هم اصول مدیریتی به آن پایبند است، استفاده از افراد و شخصیت های شایسته در امور و مدیریت ها است که در این ایام به آن توجه شده و با انتصاب افراد فکور و لایق در جاهایی که ضروری بوده، به نتایج بهتری در عملکرد رسیدیم که یکی از آن نقاط حساس و مهم صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

شریعتمداری تاکید کرد: اکنون صندوق بازنشستگی همانند یک سازمان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که هر ماه از یک طرح رفاهی برای بازنشستگان رونمایی می کند و توجه جدی به امور و معیشت جامعه یک و نیم میلیون نفری بازنشستگان دارد.

وی ادامه داد: این صندوق اکنون  با نگاه و استراتژی اقتصادی به مدیریت اموال و دارایی بازنشستگان می پردازد و نتیجه گام برداشتن در این مسیر که مدیریت فاضل صندوق بازنشستگی کشوری هدایت آن را برعهده دارد، سود عملیاتی این صندوق از حدود دو هزار میلیارد تومان در سال گذشته  به ۱۰هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۹  می رسد.

شریعتمداری تاکید کرد: تلاش داریم از انسان های شایسته و کاربلد در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی با اشاره به تشکیک برخی از افراد به این جهش سودآوری در بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این یک مغالطه آشکار است؛ چراکه علاوه بر اینکه نرخ ارز در دوره مورد بررسی ما کمترین تغییر را داشته و از ۹۸ تا الان این تغییرات نسبت به سال های قبل قابل توجه نیست، احیای بنگاه های راکد، خروج از زیان در بنگاه های زیانده یا انحلال و تعطیل کردن شرکت های کاغذی از کارهای بزرگی بوده که صندوق بازنشستگی انجام داده و هزینه هایی که تا پیش از این به صندوق بار می شد را عملا کاهش داده است.

شریعتمداری گفت: کارهای عمرانی که صندوق بازنشستگی اکنون عهده دار آن است نیز قابل تقدیر است؛ آنچه امروز در فولاد اکسین حاصل شده نتیجه تغییر مدیریت و نگاه در این شرکت است و وضعیت این شرکت در گذشته با امروز قابل قیاس نیست.

وی صیانت درست از اموال بازنشستگان و تلاش برای حاکم شدن شفافیت در اداره بنگاه ها را از سیاست های اجرایی صندوق بازنشستگی در ماه های اخیر عنوان کرد و گفت: حرکت به سمت شفاف شدن صورت های مالی و انتشار اطلاعات مالی، عملکرد و اسامی مدیران بنگاه ها در حال اجرا است و ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر در پرداختی ها در سطح مدیرعامل و اعضای هیات مدیره محدودیت هایی اعمال شده تا اتفاقاتی که در گذشته افتاده تکرار نشود.

وی تصریح کرد: در این دوره مجموعه افرادی که در حال فعالیت هستند به دنبال انتفاع شخصی نیستند و ممکن است در آینده در بخش خصوصی حقوق های به مراتب بیشتری کسب کنند اما از نظر ارزش کاری ممکن است حتی از مدیران هم رده خود در بخش خصوصی بسیار بیشتر باشند ولی می پذیرند با دستمزد پایین تر و محدود کار را انجام دهند.

وی گفت: در همه سطوح مدیریتی در مجموعه وزارت رفاه حقوق ها و پرداخت ها و هزینه ها تابع قوانین و مقررات مشخص است و افرادی به کار گمارده می شوند نیز با سابقه مشخص و شفاف هستند و تلاش شده تا حد امکان فعالیت ها شفاف و مشخص باشد.

وی تاکید کرد: انتشار اطلاعات ممکن است با اشکالاتی همراه باشد و ما همه را ملزم کردیم تا مسائل را منتشر کنند تا دیگران ببینند و اگر اشکالی هست بیان کنند تا با نظارت بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و اتفاقا برای اصلاح امور و اداره درست کشور باید نظارت مردمی وجود داشته باشد تا بتوانیم سربلند حرکت و انحرافات را برطرف کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: این نظارت ها علاوه بر آن بررسی  و رصدی است که به طور طبیعی و معمول از سوی دستگاه های نظارتی در حال انجام است و آن فرآیند جداگانه ای در قالب حکمرانی شرکتی دارد و تلاش کردیم تا در کنار این نظارت، حضور و مشارکت مردم، شرکای اجتماعی و رسانه ها را هم داشته باشیم. این جز با انتشار درست اطلاعات، دسترسی آسان به اسناد و مدارک غیرمحرمانه و غیرامنیتی محقق نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از صندوق بازنشستگی کشوری برای بازسازی عمارت ناصرالدین میرزا و استفاده فرهنگی و تاریخی از آن برای بازنشستگان گفت: این کار ارزشمندی است تا ضمن فراهم شدن امکان بازدید بازنشستگان از این عمارت تاریخی، خدمات متنوع فرهنگی و اجتماعی نیز در اختیار این عزیزان و اوقات فراغت آنان قرار گیرد.

شریعتمداری ادامه داد: قرار گرفتن خدمات دندانپزشکی در فهرست خدمات شرکت بیمه ملت برای بازنشستگان که از سوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی اجرایی شده اهمیت ویژه ای برای بازنشستگان دارد.

وی همچنین اظهار داشت: هر میزان خدمات جدید و قابل ارائه در حوزه درمان و بیمه تکمیلی  فشاری به بازنشستگان وارد نکند و بدون اضافه شدن سهم مشارکت این عزیزان اجرایی شود قابل تقدیر خواهد بود. بنابراین به حداقل رساندن مشارکت ذی نفعان در کنار به حداکثر رساندن خدمات قابل ارائه پزشکی تا حد امکان باید پیگیری شود.

شریعتمداری بر تنوع محصولات و  کیفیت خدمات نیز تاکید کرد و گفت:  حضور رقیب در این نوع خدمات سبب می شود تا ارائه کنندگان خدمات و کالا تلاش بیشتری کنند و ضمن تکریم مشتریان، محصولات با کیفیت و بهتر و متنوعی ارائه کنند.

کد خبر: ۶۱٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha