۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
صادرات کالا از طریق بندر چابهار ۱۳ برابر رشد داشته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات کالا از طریق بندر چابهار ۱۳ برابر رشد داشته است

زاهدان - زنگنه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان ‌و بلوچستان گفت: میزان صادرات از طریق بندر چابهار طی ۹ ماه گذشته سال جاری ١٣ برابر و ترانزیت از طریق این بندر اقیانوسی ١٧٠ برابر شده است.

ماندانا زنگنه در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: میزان صادرات از طریق بندر چابهار طی ۹ ماه گذشته سال جاری ١٣ برابر و ترانزیت از طریق این بندر اقیانوسی ١٧٠ برابر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با ارائه تخفیفات ویژه در این بندر استراتژیک و مدرن، شرایط بی‌نظیری پیشِ‌روی صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طی ٩ ماهه گذشته سال جاری، حدود ١١ درصد از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است، ادامه داد: بیشترین آمار واردات این نوع کالاها به گندم اختصاص دارد، همچنین امسال جو و شکر به عنوان دیگر کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد و به مقاصد مختلف در کشور منتقل شده است.

زنگنه با اشاره به اینکه ظرفیت قابل تحقق تخلیه بندر چابهار در حال حاضر به میزان ١٥ میلیون تن است، گفت: تخلیه کالاهای اساسی در بندر چابهار طی ۹ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ١.٣ برابر شده است.

کد خبر: ۶۱٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha