۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن ایلام
استاندار ایلام خبر داد؛

اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن ایلام

ایلام- استاندار ایلام از اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن ایلام طی سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان با عنوان این مطلب که پایه بودجه این استان در لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۰ قوی بسته شده است، اظهار داشت: دولت با وجود محدودیت منابع نگاه ویژه‌ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به استان ایلام داشته و تلاش شده است عقب‌ ماندگی‌های استان در طول سالیان گذشته بویژه بدلیل بروز هشت سال جنگ تحمیلی در استان جبران شود.

وی در ادامه گفت: اهمیت بودجه ۱۴۰۰ از آنجاست که می تواند به عنوان پایه برای چند سال بعد نقش آفرینی کند.

وی افزود: استان ایلام از منظرهای گوناگون برای نظام از اهمیت راهبردی برخوردار است چرا که دارای مرز زیارتی و تجاری، نفت و گاز و پتروشیمی و ... در ابعاد ملی بوده که از این لحاظ می‌تواند به توسعه ایران اسلامی کمک کند.

استاندار ایلام یادآور شد: تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان در ماه‌های منتهی به تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰ این بود که بودجه ایلام با توجه به جایگاه استان در توسعه کشور بسته شود که دولت نیز در این مسیر همراهی بسیار خوبی داشت.

وی اضافه کرد: اعتبارات عمرانی استان ایلام در این لایحه بیش از ۷۰.۵ افزایش یافته است و اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استانی نیز نسبت به سال جاری ۶۳.۲ درصد افزایش دارد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: اعتبارات طرح‌های ملی و ملی استانی شده مربوط به ایلام شامل حوزه‌هایی مانند حمل و نقل، راه‌آهن، آب و فاضلاب، سدها و دانشگاه‌ها و ... در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با احتساب طرح سامانه گرمسیری ۱۰۸.۲ درصد نسبت به سالجاری افزایش داشته است.

سلیمانی‌دشتکی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای استان را اتصال ایلام به شبکه ریلی برشمرد و اظهار داشت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل توازن برای سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه در سال آینده دیده شده و با رایزنی با وزیر راه و شهرسازی این وزارتخانه نیز ۷۰ میلیارد تومان را برای اجرای آن تخصیص داده است.

وی ادامه داد: در مجموع سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه خواهد شد که امیدواریم با تخصیص کامل آن حداقل ۱۷ کیلومتر قرار گرفته در خارج از استان تکمیل و شاهد وارد شدن آن به مرزهای استان ایلام باشیم.

وی ادامه داد: تکمیل سد میمه نیز از پروژه‌های مهم در توسعه مناطق جنوبی استان است که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به این موضوع توجه ویژه ای داشته و ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار لحاظ کرده است و در کنار آن اعتبار برای ادامه روند اجرایی سدهای سیکان و چناره نیز دیده شده است.

استاندار ایلام همچنین از تامین اعتبار لازم برای ادامه اجرای پروژه سامانه گرمسیری در استان در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافت و در بودجه ۱۴۰۰ نیز ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یافت این در حالیست که پارسال تنها ۵۵ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته بود.

کد خبر: ۶۱٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha