۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
پرداخت تسهیلات به شرکت‌های صنعتی راکد
معاون وزیر صمت خبر داد

پرداخت تسهیلات به شرکت‌های صنعتی راکد

هادوی، رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت گفت: شرکت‌هایی که در قدیم در شهرک‌های صنعتی فعال بوده و اکنون در رکود بوده ‌اند برای راه اندازی به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، محمد مهدی هادوی اظهار کرد: یکی از مهم ترین مباحثی را که ما در سال جهش تولید با آن روبرو هستیم بحث توسعه و تعمیق تولید در ابعاد مختلف می باشد اما در کنار آن زمانی که بحث محدودیت‌های ایجاد شده به خاطر بیماری کرونا مطرح می شود مسلما ما در بحث دستور العمل ها و تسهیلاتی که درنظر گرفتیم.

وی افزود: ما براساس شرایط روز، خیلی از بحث‌هایی که در قالب مجوزها و معافیت‌ها را داریم دنبال می کنیم که تغییر اتفاق افتاده و عملا تا حدود بسیاری آسان‌تر شده است؛ همچنین، تعاملاتی که ما مشترکا با دستگاه های متولی به ویژه بانک مرکزی داریم که بحث آزاد شدن کالاها در گمرک یکی از آن‌ها بوده و مواردی از این دست نیز تسهیل شده است.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهم این است که آیا باتوجه به محدودیت های ایجاد شده می توان جهش در بحث تولید را داشته باشیم؟، خاطر نشان کرد: بله، می توانیم چرا که آمارها به صورت ملموس نشان می دهد که هم ظرفیت‌ها تکمیل شده و هم افزایش سقف تولیدات را در مباحث مختلف به ویژه صنعت خودرویی نسبت به مشابه سال قبل داریم.

هادوی با بیان اینکه یکی از محدودیت‌هایی که ما داریم در بحث مواد اولیه است، خاطر نشان کرد: در زمانی قاچاق به عنوان واردات بود اما اکنون به واسطه قیمت‌ها برعکس شده و صادرات به خارج انجام می شود و همین مسئله بر روی بحث قیمت گذاری متاثر است.

وی در رابطه با صدور مجوز به جهت فعالیت در شهرک‌های صنعتی گفت: ما یکسری محدودیت‌ها در شهرک های صنعتی از لحاظ فضا داریم که به همین دلیل باید به صورت کنترل شده مجوز صادر شود چرا که باید براساس نیازهای بازار و نیازهای منطقه مجوزهای لازم صادر شود و همین مسئله سبب می شود که بروکراسی اتفاق بیافتد به همین دلیل در خیلی جاها لازم است که این مهم رخ دهد و مجوزی صادر نشود.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی وزارت صمت در بحث شهرک های صنعتی وظیفه اش این است که شرکت‌هایی که در قدیم فعال بوده و اکنون به یک رکود رسیده اند مجدد بازسازی شده و راه اندازی مجددشوند و به آن ها نیز تسهیلات خوبی داده شود.

هادوی بیان کرد: ما جلساتی را که در ابتدای سال در قرارگاه جهش تولید داشتیم تمامی متولیان امر این مسئله حضور می‌داشتند که در این جلسات تصمیمات بسیار خوب کارشناسی صورت می گرفت و در همان لحظه به مرحله اجرا می رسید اما به طور کلی ما محدودیت‌هایی که در مباحث ارزی، صادرات و قاچاق داریم این محدودیت ها را در حال پیگیری به جهت رفع آن هستیم.

وی تصریح کرد: موضوع مالیات یک موضوع جالب بوده چرا که همه مالیات را یک مانع تولید و اقتصاد می دانند و در هنگامی که صحبت از مالیات می شود که می گویند که مانع از جهش تولید است پس باید حذف شود اما ماجرا این است که مالیات گرفته می شود تا به چرخه تولید برگشته و تولید کننده را نیز کمک کند. تسهیلات مالی که ما از بانک ها انتظار داریم که در اختیار تولید کننده قرار دهند با نرخ بهره پایین برگرفته از همین مالیات است اما این اتفاق نمی‌افتد.

کد خبر: ۶۱٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha