۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
 شیوه صحیح سوختگیری سی ان جی
بازار بررسی می‌کند

شیوه صحیح سوختگیری سی ان جی

در زمان سوختگیری خودروهای گازسوز، در جایگاه قبل از سوختگیری سعی کنید درصندوق عقب را باز بگذارید. پس از سوختگیری اطمینان حاصل کنید که درپوش شیرپرکن گاز بسته است. رعایت همین موارد، ایمنی را افزایش می‌دهد.

بازار؛ گروه خودرو: باتوجه به طرح تبدیل خودروهای گازسوز و افزایش وسایل نقلیه با مصرف این سوخت، نیاز هست که مالکان در خصوص نگهداری و استفاده از آن به نکاتی دقت کنند. هرچند که رعایت مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، شیوه و فرآیند سوختگیری خودرو است. زیرا اگر فرآیند سوخت گیری ایمن باشد، ایجاد حادثه انفجار در خودروهای گازسوز گاهش خواهد داشت. در این گزارش به طور اختصار به شیوه صحیح سوخت گیری اشاره میکنیم:

گاهی مشاهده شده است که خودروهای گازسوز در زمان سوخت گیری در جایگاه دچار انفجار شده‌اند. اصلی‌ترین دلایل این حادثه، در وهله اول عدم توجه مالک به نگهداری صحیح از خودرو و پس از آن عدم توجه به نکات ایمنی. متاسفانه دلایل اقتصادی در نگهداری خودروها سبب تعلل مالکان برای تعمیر و سرویس سیستم‌ها شده است. بارها توصیه شده است در زمان سوخت گیری گاز CNG سوئیچ خودرو به طور کامل بسته باشد.

قبل از سوختگیری سعی کنید درصندوق عقب را نیز باز بگذارید. پس از سوختگیری نیز اطمینان حاصل کنید که درپوش شیرپرکن گاز بسته است. رعایت همین موارد، ایمنی را افزایش می‌دهد. عمده نشتی در خودروهای گازسوز اغلب از اتصالات داخل صندوق عقب و محفظه موتور رخ می‌دهد، لذا ضرورت دارد هرروز خودرو را از این بابت بررسی کنید. در خودروهای دوگانه سوز، اگر نشتی گاز در صندوق عقب وجود داشته باشد، از طریق لوله تهویه که تعبیه شده و شکلی خرطومی دارد، به خارج از صندوق منتقل می‌شود. اگر بوی گاز را در داخل کابین خودرو حس کردید، کلید تبدیل سوخت را روی حالت گاز قرار داده و بلافاصله شیر مخزن گاز را ببندید.

کد خبر: ۶۱٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha