۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
آزادراه تبریز- سهند مشکلی برای بهره‌برداری ندارد
با رفع ایرادات و نواقص جاده

آزادراه تبریز- سهند مشکلی برای بهره‌برداری ندارد

تبریز- مدیرعامل شرکت احداث و نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز - اندیشه - شهر سهند گفت: این آزادراه برای بهره‌برداری هیچ مشکلی از نظر استانداردسازی ندارد و با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری آزادراه تبریز- سهند، اسماعیل برزگر، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تمامی استانداردها در اجرای این آزادراه رعایت شده است، افزود: تمام مسایل ایمنی و حفاظتی برای بهره برداری موقت از این آزادراه انجام شده است و در چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه طول این پروژه ۲۰ کیلومتر بوده که پنج کیلومتر آن در داخل شهر جدید سهند اجرا شده است، اظهار داشت: کوهستانی بودن محل اجرای این پروژه، داشتن ابنیه های خاص و اجرای حدود ۴۸ ابنیه بالای ۶، ۸ و ۱۰ متری پل، ۹ میلیون مترمکعب احجام خاکبرداری و سه میلیون مترمکعب احجام خاکریزی موجب تاخیر در آماده سازی آن شده است.

سرمایه گذار آزادراه تبریز - سهند گفت: نمایندگان مجلس و تمامی مسوولان استانی مصمم به بهره برداری از آزادراه تبریز - سهند هستند و این پروژه از نظر زیرساخت مشکلی ندارد فقط برخی امکانات و تجهیزات از جمله جایگاه عوارض راه، دوربین های پلیس و کنترل سرعت و ساختمان پلیس راه که برای بهره برداری از آزادراه الزام آور نیست در آن نصب نشده است.

برزگر، با بیان اینکه مراحل اجرای قرارداد این آزادراه در مرداد سال ۹۷ از سوی این شرکت آغاز شد، ادامه داد: مدت اجرای این قرارداد ۲۱ ماه بوده و تعهد این شرکت برای سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه با تغییر این پروژه از بزرگراه به آزادراه عرض جاده از حدود ۱۰ متر به ۳۶ متر افزایش یافته است، یادآوری کرد: به منظور آماده سازی برای بهره برداری از این پروژه تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که از این میزان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و بقیه از سوی این شرکت هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت احداث و نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز - اندیشه - شهر سهند، گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای نصب تجهیزات و امکانات تکمیلی این آزادراه از جمله نصب دوربین های کنترل سرعت نیاز است.

برزگر، میزان سرمایه گذاری در این پروژه را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دوره بازگشت سرمایه این شرکت از محل عوارض راه است که طبق برآورد اولیه و با احتساب سود شرکت و تورم سالیانه ۱۳ تا ۲۴ سال زمان می برد.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه در مقایسه با سایر آزادراه های اجرا شده از استاندارد بالایی برخوردار است، اظهار داشت: با بهره برداری از آن، طول مسیر تبریز - سهند ۲۰ کیلومتر و مدت زمان سفر حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کاهش می یابد.

سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز - سهند، کاهش مصرف بنزین و کاهش حجم ترافیک را از دیگر مزایای این پروژه اعلام کرد و گفت: این شرکت براساس تعهد خود این پروژه را برای بهره برداری در روز ۲۷ آذر آماده کرده است.

کد خبر: ۶۱٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha