۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
ایجاد ۴۲۶ کسب و کار الکترونیکی دارای نماد در اردبیل
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات اردبیل خبر داد؛

ایجاد ۴۲۶ کسب و کار الکترونیکی دارای نماد در اردبیل

اردبیل - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: براساس آمار درگاه سازمان صنایع و معادن با توسعه زیرساخت های حوزه «آی‌سی‌تی» در استان، تعداد کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد به ۴۲۶ رسیده است.

بهروز رزمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی در ایجاد کسب و کار الکترونیکی گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم، زیرساخت های حوزه «آی‌سی‌تی» در استان رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به جایگاه فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال مولد از برقراری پوشش نسل چهارم تلفن همراه در تمام شهرستان های استان خبر داد.

رزمی با بیان اینکه تمامی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات، ضمن سرمایه آفرین بودن اشتغالزا نیزهستند گفت: براساس آمار درگاه سازمان صنایع و معادن با توسعه زیرساخت های حوزه «آی‌سی‌تی» در استان، تعداد کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد استان به ۴۲۶ رسیده است.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره فعالیت های صورت گرفته در ایجاد اکوسیستم های استارتاپی و حمایت های انجام گرفته مادی و معنوی از فعالان حوزه «آی‌سی‌تی» در استان گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سالیان گذشته تاکنون با ارائه تسهیلات حمایتی در قالب وجوه اداره شده و هم اکنون در قالب طرح ایران کارفا، همیشه حامی فعالین حوزه «آی‌سی‌تی» بوده است.

وی شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های حوزه «آی‌سی‌تی» به فعالان این حوزه، برگزاری رویدادها و نشست های تخصصی را از عمده ترین فعالیت های انجام گرفته حوزه «آی‌سی‌تی» در استان اردبیل عنوان کرد.

رزمی حوزه فناوری اطلاعات را پیشران ایجاد و توسعه اشتغال عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی هایی که طی چند سال اخیر در راستای توسعه فناوری اطلاعات در استان انجام گرفت شاهد تسهیل‌گری و رصد فرصت‌های شغلی بر بستر «آی‌سی‌تی»، ایجاد دفاتر پیشخوان جدید دولت، فراهم کردن زمینه همکاری شرکت‌های توانمند ملی و بومی حوزه «آی‌سی‌تی» و اجرای موفقیت آمیز اجرای طرح مهارت آموزی بودیم.

کد خبر: ۶٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha