۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
برگزاری جشنواره‌های فروش در یزد ممنوع است/ برخورد جدی با متخلفان
رئیس اتاق اصناف یزد:

برگزاری جشنواره‌های فروش در یزد ممنوع است/ برخورد جدی با متخلفان

یزد- حسنی، رئیس اتاق اصناف یزد گفت: هیچ‌کدام از اصناف و کسبه حق برگزاری جشنواره فروش ویژه، حراج و یا هر چیزی که باعث تجمع مردم شود را ندارند.

علیرضا حسنی در گفت‌وگو با بازار گفت: درست است که شرایط یزد از نظر شدت بیماری کرونا بهتر شده است ولی هیچ صنفی حق ندارد با انجام کارهایی که باعث تجمع می‌شود، زحمات مردم، کادر درمان و دستگاه‌های مربوطه را هدر داده و با جان مردم بازی کند.

رئیس اتاق اصناف در مورد آمار پلمب واحدهای متخلف صنفی عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بالغ بر سه هزار واحد صنفی به‌دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب مرحله اول و تعداد انگشت شماری برای بار دوم پلمب شده‌اند و هیچ واحد صنفی به پلمب مرحله سوم نرسیده است.

وی به همکاری خوب کسبه با تیم‌های بازرسی اشاره و بیان کرد: پنج تیم بازرسی از صبح تا شامگاه برای رصد بازار و رسیدگی به تخلفات فعال هستند و تاکنون هیچ پرونده تعزیراتی بابت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بحث کرونا تشکیل نشده و هیچ‌ مورد جریمه تعزیراتی در بحث کرونا نبوده است.

مراحل برخورد با واحدهای صنفی متخلف
رئیس اتاق اصناف یزد در خصوص مراحل برخورد با واحدهای صنفی متخلف گفت: در خصوص رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در مرحله اول سه روز پلمب، در مرحله دوم یک هفته پلمب به همراه نصب بنر و در مرحله سوم ۲۰‌ روز پلمب به همراه نصب بنر در انتظار متخلفان خواهد بود.

وی بیان کرد: با تمام بدی‌هایی که ویروس کرونا برای همه داشت، باعث شد دستگاه‌های دولتی، خصوصی، کسبه و مردم به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و بیش از پیش شاهد همدلی جامعه برای سلامتی همگانی باشیم.

در شهرستان یزد ۳۴ هزار و در کل استان یزد نزدیک به ۴۵ هزار واحد صنفی وجود دارد.

کد خبر: ۶۰٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha