۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
بازار سرمایه بازار انتظارات شخصی نیست/ سهامداری بر مبنای تحلیل های بنیادی
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان:

بازار سرمایه بازار انتظارات شخصی نیست/ سهامداری بر مبنای تحلیل های بنیادی

مهرآور، مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: هم اکنون اصلاح بازار تا حدود زیادی پایان یافته و رفتار منطقی تری را از سرمایه گذاران شاهدیم.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، حمیدرضا مهرآور مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با بیان این مطلب به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت:  گاهی سطح انتظارات با تحلیل های بنیادی مطابقت ندارد، به همین علت است که سهام، روندی مخالف با یک پارامتر اثر گذار را طی می کند.

مهرآور افزود: ریزش های ابتدایی در بازار، ترس و نگرانی هایی در دل سهامداران ایجاد کرد اما همه افراد می دانستند که غلبه بر این ترس به منزله بازگشت روند صعودی شاخص است، خوشبختانه ریزش ها تا حدود زیادی  پایان یافته و رفتار منطقی تری از سرمایه گذاران شاهد هستیم.  همچنین اگر همه پارامترهای تاثیر گذار بر بازار با روال فعلی ادامه فعالیت دهند،  قطعا شاخص قله های قبلی را طی خواهد کرد .

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان بیان کرد: سهم ها یا گروه های لیدر، جزء اولین های صعود و نزول در بازارند، به همین خاطر است که سهامداران به دنبال سهم های ارزنده ای می گردند که جا مانده از صعود باشند و بازدهی بیشتری کسب کنند.

مهرآور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی گروه ها روندی مخالف با قیمت های جهانی در پیش گرفتند، اظهار کرد: زمانی که حدود ۶۰ درصد از بازار سهام را کامودیتی محورها تشکیل می دادند معتقد بودیم بلافاصله باید به قیمت های جهانی واکنش مثبت نشان دهند؛ در صورتی که این گروه ها با افت همراه شدند، علت اصلی این است که گاهی انتظارات ما با تحلیل های بنیادی متفاوت است، بنابراین باید روند یک سهم را زیر ذره بین قرار دهیم تا ببینیم از  نقطه کف تا قیمت کنونی چقدر صعود داشته و آیا می تواند تاثیر پذیری جدیدی برای نوسان داشته باشد یا خیر.

این کارشناس بازار سرمایه، افق بازار سرمایه را روشن تر از دیگر بازارها ارزیابی کرد و گفت: بازار های مسکن، ارز و طلا با توجه به رکود و گرانی و کنترل دولت بر آن افق روشنی پیش رو ندارند اما از آنجا که بازار سرمایه نیازی به سرمایه های بالا ندارد و  از حمایت دولت هم برخوردار است آینده درخشان تری نسبت به دیگر بازارها خواهد داشت.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان خاطر نشان کرد: اگر سهامداران از گزارش های ۹ ماهه شرکت ها غافل نشوند و سهام خود را بر مبنای تحلیل های بنیادی انتخاب کنند، بازدهی بیش از سایر بازارها را کسب خواهند کرد

کد خبر: ۶۰٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha