۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
رتبه دوم یزد در «دسترسی» به ارتباطات و فناوری اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد اعلام کرد:

رتبه دوم یزد در «دسترسی» به ارتباطات و فناوری اطلاعات

یزد- پاکدل، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: کسب رتبه دوم یزد از نظر زیرشاخص «دسترسی» با توجه به تراکم این استان بسیار مطلوب و نشان دهنده پتانسیل‌های ارتباطی و اطلاعاتی استان است.

محمدرضا پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص رتبه سوم یزد در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) گفت: یزد با داشتن امتیاز ۷/۴۸ این رتبه را کسب کرده و این در حالی است که میانگین کشور در این شاخص ۶/۹۱ و امتیاز استان یزد ۰/۵۷ از میانگین کشور بالاتر است.

وی در مورد زیرشاخص‌های برتر استان که موجب کسب این رتبه شده است، به سه زیرشاخص «دسترسی» با امتیاز ۸۹ درصد و کسب رتبه دوم، «مهارت» با ۶۸ درصد و کسب رتبه دوم و زیرشاخص «استفاده» با ۶۴ درصد امتیاز و کسب رتبه ششم، اشاره کرد.

رتبه سوم یزد در ضریب تلفن ثابت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد به رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایجاد زیرساخت‌های شبکه و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فاوا اشاره و اظهار کرد: استان در شاخص «مشترکان فعال پهنه باند سیار» مربوط به زیرشاخص «استفاده» شاهد صعود دو پله‌ای و در شاخص «مشترکیان تلفن همراه» در زیرشاخص «دسترسی» نیز دارای صعود یک پله‌ای نسبت به دوره قبل بوده است.

پاکدل با بیان اینکه استان رتبه اول در استفاده از رایانه را در این دوره کسب کرده است، گفت: ضریب نفوذ مشترکین تلفن همراه ۱۴۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت همراه ۹۴ درصد می‌باشد که این میزان، نسبت به ارزیابی سه ماهه اول سال پنج و نیم درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکین اینترنت پهن باند به تفکیک ثابت و سیار، به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر و یک میلیون و ۱۲۵ هزار نفر است، اظهار کرد: استان یزد با ضریب نفوذ ۱۵درصدی مشترکین اینترنت پرسرعت ثابت رتبه چهارم و در ضریب نفوذ تلفن ثابت با میزان ۴۶درصد رتبه سوم را دارد. 

جایگاه مطلوب یزد در زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: استان بیشتر از تراکم خود از نظر زیرساخت‌های توسعه‌ یافتگی رشد کرده است و این مهم به ویژه در مورد روستاهای استان به خوبی مشهود است.

پاکدل با بیان اینکه مردم یزد در زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی در جایگاه مطلوبی قرار دارند، افزود: اما این میزان توسعه یافتگی هنوز هم کافی نیست؛ چراکه باید به جایی رسید که همه مردم یزد برای انجام امور خود به طور الکترونیکی و نه حضوری اقدام کنند که این موضوع با توجه به اعتماد مردم یزد به مراجعه حضوری نسبت به اقدام الکترونیکی تأمل برانگیز است.

کد خبر: ۶۰٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha