۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
افزایش ۲۵ درصدی قیمت آجیل شب یلدا مجوز گرفت؛ ابلاغ قیمتها از فردا
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران:

افزایش ۲۵ درصدی قیمت آجیل شب یلدا مجوز گرفت؛ ابلاغ قیمتها از فردا

احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: قیمت آجیل و خشکبار شب یلدا فردا به تمام واحدهای صنفی در تهران ابلاغ می شود و متوسط افزایش قیمت آجیل شب یلدا نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد است.

بازار؛ گروه اصناف: مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: با وجود افزایش چند برابری قیمت برخی از کالاها و خدمات، تمام تلاش ما در این اتحادیه این بوده که قیمت ها زیاد افزایش نیابد تا مردم برای شب یلدا توان خرید آجیل و خشکبار را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فردا قیمت های مصول اتحادیه آجیل و خشکبار رسما به همکاران ما ابلاغ خواهد شد گفت: انتظار ما از تمام واحدهای صنفی در تهران این است که قیمت های مصوب را رعایت کنند تا بتوانیم بخشی از ضرر و زیان شیوع بیماری کرونا جبران کنیم.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: این روزها مردم برای خرید آجیل شب یلدا به آجیل فروشها مراجعه زیادی دارند و همه همکاران ما ملزم هستند که پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

احمدی تصریح کرد: در صورتی که رعایت پروتکل های بهداشتی در آجیل فروشان نادیده گرفته شود در این صورت با گزارش گشت های بازرسان اتحادیه و با تشکیل پرونده موضوع به مراجع قانونی ارجاع خواهد شد و ممکن است در شرایطی واحد صنفی نیز پلمب شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران تاکید کرد: بررسی های این اتحادیه حاکی است که که رعایت پروتکل ها در واحدهای صنفی آجیل و خشکبار در تهران تاکنون نمره خوبی داشته است.

آجیل فروشان ساعت ۲۰ تعطیل کنند 
احمدی با توجه به محدودیت های تردد در سطح شهر به تمام واحدهای صنفی آجیل فروشی در سطح شهر توصیه کرد که ساعت ۲۰ واحدهای خود را تعطیل کنند تا همکاران در زمان تردد و رفتن به منازل خود مشکلی نداشته باشند.

این مقام مسئول در اتحادیه آجیل و خشکبار تهران بیان کرد: ما در تهران یک هزار و ۲۵۰ واحد صنفی آجیل و خشکبار داریم و حدود ۳۰۰ متقاضی نیز با تشکیل پرونده به دنبال دایر کردن آجیل فروشی هستند.

احمدی یادآورشد: اتحادیه طبق سنوات گذشته در ایام خریدهای شب عید و شب یلدا ۳۰ تیم دو نفره در سطح شهر به عنوان بازرس بکار می گیرد تا از هرگونه تخلف در واحدهای صنفی آجیل و خشکبار جلوگیری شود.

گرانفروشی را به ۱۲۴ اطلاع دهید 
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران تاکید کرد: مردم می توانند هرگونه گران فروشی را به تلفن شماره ۱۲۴، بازرسان اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: با شیوع این بیماری اولین صنفی که در اواخر سال گذشته، متضرر شد آجیل و خشکبار فروشان بودند به طوری که حتی برخی از همکاران ما در شب عید سال گذشته با خرید زیاد تا مرز ورشکستگی رفتند.

فروش ۵۰ درصد افت کرده است 
این مقام مسئول در اتحادیه آجیل و خشکبار تهران بیان کرد: با این حال  با شیوع این بیماری فروش همکاران ما امسال تاکنون نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افت داشته است.

وی در خصوص افزایش قیمت آجیل و خشکبار در سال جاری گفت: بررسی ها نشان می دهد که قیمت ها در بسیاری از واحدهای صنفی ۳ و یا ۴ برابر شده است، اما در آجیل فروشی ها قیمت ها تا ۴۰ درصد افزایش یافته و این به نظر قابل قبول می آید.

بازرسی واحدهای صنفی در شب یلدا  تشدید می شود 
به گزارش بازار، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: هرچند که تقاضا برای اقلام مصرفی شب یلدا تا امروز، نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است، با این حال بازرسان اصناف برای جلوگیری از اجحاف حق مصرف کننده، طرح تشدید بازرسی از این کالاها را همچون سال های گذشته اجرایی خواهند کرد.

بهنام نیک منش بیان کرد: مردم ایران طبق یک سنت دیرینه هر ساله آیین شب یلدا و چله نشینی را برپا کرده و صله رحم که مورد تاکید دین اسلام است را به جا می‌آوردند اما چه کنیم که امسال شرایط متفاوت است و به موجب شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت‌ موارد خاصی هستیم که در راس آن پرهیز از دورهمی و صله رحم است.

وی افزود: امسال تمامی مسئولان کشوری و وزارت بهداشت تاکید کرده‌اند که مردم همچون سیزده به در، ایام محرم و … از تجمع و دورهمی پرهیز کنند و دیدارها حتی‌الامکان به صورت مجازی انجام شود.

نیک ‌منش اظهارکرد: به این ترتیب، طبیعی است که تقاضا برای خرید اقلام یلدایی کمتر باشد. بررسی‌هایی که تا به امروز انجام شده است هم موید این کاهش تقاضا است. بنابراین آجیل، انار، هندوانه، مرغ و گوشت و … به طور ویژه خریداری نشده است و خرید مایحتاج روزمره تا امروز محسوس بوده است. اما با این حال، وظیفه بازرسی نظارت بر بازار است. هر ساله در چنین ایامی طرح تشدید نظارت بر بازار محصولات مرتبط با آیین یلدا را انجام می‌دادیم امسال هم به بازرسان اصناف تاکید شده است که نظارت‌ها را تشدید کنند تا اگر خانواده‌ای برای جمع خانوادگی خود خریدی داشت، در حق او اجحاف نشود.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تصریح کرد: میوه و تره بار، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی مورد طرح تشدید بازرسی قرار خواهند گرفت.

نیک‌منش در پایان ضمن ابزار قدر دانی از همکاری بازرسان گفت: ما انتظار داریم واحدهای صنفی و مردم محدودیت‌های فعالیت را رعایت کنند تا سایه این بیماری هر چه سریع تر از سر ما برداشته شود.
 

کد خبر: ۶۰٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha