۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
گلایه‌مندی اصناف یزد از عدم حمایت دولت/ ۵۰ درصد بازاریان قادر به پرداخت اجاره مغازه نیستند
رئیس اتاق اصناف یزد:

گلایه‌مندی اصناف یزد از عدم حمایت دولت/ ۵۰ درصد بازاریان قادر به پرداخت اجاره مغازه نیستند

یزد- حسنی، رئیس اتاق اصناف استان یزد، گفت: در شرایطی که رکود اقتصادی بازار را فرا گرفته است، بانک‌ها به فکر وصول اقساط و جریمه تأخیر مطالبات هستند که متأسفانه دولت نیز در این زمینه با اصناف همدل نبوده است.

علیرضا حسنی در گفت‌وگو با بازار با گلایه از اقدامات برخی ادارات و سازمان‌های دولتی اظهار کرد: دولت می‌تواند در بخش‌های مختلفی همچون مالیات، بیمه، مسائل مالی و بانکی و... به کمک اصناف بیاید ولی متاسفانه آنطور که باید دولت از اصناف حمایت نکرده و بسیاری از اصناف و کسبه از این موضوع ناراضی هستند.

وی افزود: حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد بازاریان قادر به پرداخت اجاره‌های خود نیستند و درآمد کسبه در این ایام کفاف هزینه‌های جاری آنها اعم از قبوض آب و برق و... را نمی‌دهد.

رئیس اتاق اصناف یزد ادامه داد: از این رو، باید در نظر گرفت همانگونه که ویروس کرونا کشنده و خطرناک است، نابسامانی در وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و کسبه نیز می‌تواند باعث آسیب‌های جبران ناپذیری به جامعه شود.

حسنی به گرانی اجناس در بازار اشاره کرد و گفت: مسئله گرانی به کسبه و اصناف مربوط نیست؛ این در حالی است که برخی تصور می‌کنند بازاریان برای حل مشکلات خود به گران‌فروشی روی آورده‌اند که چنین چیزی صحت ندارد چرا که گران‌فروشی با گران‌شدن اجناس کاملأ با هم متفاوت هستند.

وی در پایان با اشاره به نقش واسطه‌ای اصناف بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، گفت: اصناف و کسبه طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها، کالا را با سود مشخصی به فروش می‌رسانند و خوشبختانه اکثر بازاریان و کسبه یزد به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم واقف هستند و همان سود مشخص را هم نمی‌گیرند تا هم بازار رونق بگیرد و هم خرید توسط مردم بیشتر صورت پذیرد.

کد خبر: ۶۰٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha