۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
یک میلیون دلار کالا با استفاده از یک‌هزار کارت مرزنشینی وارد کشور شد
رئیس سازمان صمت کردستان:

یک میلیون دلار کالا با استفاده از یک‌هزار کارت مرزنشینی وارد کشور شد

کردستان- دره‌وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون دلار کالا با استفاده از یک هزار کارت بازرگانی مرزنشینان استان وارد کشور شده است.

محمد دره‌وزمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سه بازارچه موقت غیررسمی شامل مله خورد، خانم شیخان و سیرانبند در شهرستان های  سروآباد ، مریوان و بانه تعریف و مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه امکان واردات ۹۷ قلم کالا با ۸۲۶ تعرفه از طریق کارت مرزنشینی وجوددارد، افزود: واردات این قلم کالا از طریق کارت بازرگانی تجار ممنوع بوده و تنها ورود آن‌ها از بازارچه های غیررسمی و کارت مرزنشینی آزاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در بازارچه غیررسمی خانم شیخان برای ۱۱ هزار و ۳۷۰ نفر از مرزنشنیان شهرستان مریوان کارت مرزنشینی صادر شده است.

دره وزمی یادآور شد: برای مرزنشینان شهرستان سروآباد به منظور بهره مندی از خدمات بازارچه غیررسمی مله خورد پنج هزار و ۶۶ کارت و برای مرزنشینان شهرستان سروآباد در بازارچه سیرانبند ۱۲ هزار و ۱۱۴ کارت بازرگانی مرزنشینی صادر شده است.

وی با اعلام اینکه در مجموع ۲۸ هزار و ۵۵۰ کارت مرزنشینی برای مرزنشینان سه شهرستان مذکور صادر شده است، گفت: در حال حاضر کارت ۱۶ هزار و ۱۳۵ خانوار مرزنشین فعال است و می طلبد مابقی دارندگان این کارت هم برای فعال سازی آن به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه این فعالیت از ابتدای امسال آغاز شده در این مدت از بازارچه سیرانبند با کارت مرزنشینی ۱۴ محموله ترخیص کالا انجام شده که ارزش آن حدود یک میلون دلار بوده است.

دره وزمی اظهار داشت: میزان کالا مذکور با استفاده از یک هزار کارت مرزنشینان این شهرستان وارد کشور شده و هر کارت هم از معافیت گمرکی ۷۰۰ هزار تومانی بهره مند شده است.

کد خبر: ۶۰٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha