۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
آزمایش ترکیب واکسن روسی و آسترازنکا برای پیشگیری از بیماری کرونا
ان اچ کی اعلام کرد:

آزمایش ترکیب واکسن روسی و آسترازنکا برای پیشگیری از بیماری کرونا

شرکت داروسازی آسترازنکا انگلیس اعلام کرد آزمایشات بالینی واکسن جدید ویروس کرونا را که ترکیبی از واکسن روسی و واکسن دانشگاه آکسفورد است، انجام خواهد داد.

بازار؛ گروه بین الملل: شرکت داروسازی آسترازنکا انگلیس اعلام کرد آزمایشات بالینی واکسن جدید ویروس کرونا را که ترکیبی از واکسن روسی و واکسن دانشگاه آکسفورد است، انجام خواهد داد.

ترکیب این دو واکسن را شرکت داروسازی روسیه پیشنهاد داده و شرکت آسترازنکا هم اعلام کرده ممکن است ترکیب این دو واکسن اثربخشی بیشتری در پیشگیری شیوع ویروس کرونا داشته باشد. آزمایش بالینی از ماه دسامبر آغاز می شود و واکسن جدید که ترکیبی از هر دو واکسن است، دو بار تزریق خواهد شد.

شرکت آسترازنکا درباره واکسن جدید اعلام کرد: «‌ترکیب واکسن های مختلف می تواند گام مهمی در تقویت پاسخ ایمنی و اثربخشی مطمئن تر در پیشگیری شیوع ویروس کرونا باشد.»‌  آزمایش بالینی این بار را صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه که یک صندوق وابسته به دولت روسیه در تولید واکسن است، به شرکت آسترازنکا پیشنهاد داده است.

شرکت روسی با اشاره به اینکه «فصل جدید همکاری در تولید واکسن آغاز شده است» بر اهمیت این همکاری تاکید کرده است. به نظر می رسد روسیه با همکاری با دانشگاه آکسفورد انگلیس در نظر دارد اثربخشی واکسن روسی را تقویت و بدین ترتیب کشورهای مختلف را به خرید واکسن روسی ترغیب کند.

از سوی دیگر شرکت سانوفی فرانسه و گلاکسو اسمیت کلان انگلیس روز یازدهم دسامبر اعلام کردند که تولید واکسن کرونای ساخت مشترک این دو شرکت به تعویق افتاده است. نتایج آزمایشات بالینی این دو شرکت بزرگ داروسازی نشان می دهد هر چند واکسن تولید شده در افراد جوان موثر است، ولی در افراد سالمند مصونیت کافی در برابر ویروس کرونا ایجاد نمی کند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ،‌ تا روز دهم دسامبر ۵۲ واکسن وارد مرحله آزمایش های بالینی انسانی شدند. اما با این حال بعضی شرکت های داروسازی در تولید واکسن با موانع رو به رو شدند. استرالیا تولید یک واکسن کرونا را پس از آنکه آزمایشات بالینی نشان داد ممکن است در تشخیص ویروس اچ آی وی تداخل ایجاد کند ، متوقف کرده است.

کد خبر: ۶۰٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha