۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
هدف طرح رایگان کردن آب‌بها، دعوت مردم به مصرف بهینه است
مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

هدف طرح رایگان کردن آب‌بها، دعوت مردم به مصرف بهینه است

سید زاده، مدیر روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به طرح رایگان شدن آب بیان کرد: این طرح که ۱۵ درصد از مشترکین کشور را در بر می‌گیرد، با هدف مدیریت بهینه مصرف است.

به گزارش بازار، علی سید زاده با اشاره به اینکه در ماه های گذشته طرحی با عنوان «برق امید» توسط وزارت نیرو مطرح و در دولت مصوب شد، گفت: مشابه این طرح، طرح دیگری با عنوان طرح «معافیت از پرداخت آب بها» نیز مطرح شد. این طرح ها که از آن می توان به عنوان «آب و برق امید» یاد کرد، با هدف مدیریت بهینه مصرف آب و تشویق مشترکین به کم مصرفی و در واقع مصرف بهینه آب تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح مصوب شد بتوانیم راهکارهای بهینه سازی مصرف آب را به مردم منتقل کنیم، اظهار کرد: مشوق هایی را برای کم مصرف ها و خوش مصرف ها تعیین شده است و در این راستا مشترکینی که تا یک سوم الگو آب مصرف می کنند، از پرداخت آب بها معاف باشند تا بتوانیم به اهداف اصلی این طرح که مدیریت بهینه مصرف آب است، با این راهکارهای تشویقی دست پیدا کنیم.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با رد این ادعا که این طرح جنبه تشریفاتی دارد، بیان کرد: اساسا واحدهای خالی از سکنه و سکونت های غیر دائم مشمول این طرح نشده اند.

وی با اشاره به این موضوع که در کلان کشور ۲۶ میلیون خانوار شهری و روستایی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند، اظهار کرد: این تعداد خانوار مصرفی در حدود چهار میلیارد و ۶۵۹ میلیون متر مکعب به صورت سالانه آب مصرف می کنند.

سیدزاده بیان کرد: در طرح رایگان شدن آب مشترکان کم مصرف، ۱۵ درصد از تعداد مشترکین یعنی سه میلیون و ۹۰۳ هزار نفر را شامل می شود. این مشترکین خانه های ثابت دارند و مصرف شان یک سوم الگوی مصرف خواهد بود.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به الگوی مصرف اشاره و اظهار کرد: اگر الگوی مصرف را برای یک خانواده ۱۵ متر مکعب در ماه در نظر بگیریم، تا پنج متر مکعب از پرداخت آب بها معاف خواهد بود و هدف این است که معافیت از آب بها را لمس کنند و مشترکین پر مصرف تشویق شوند که با استفاده از راهکارهای مختلف، مصرف خود را بهینه کنند.

وی افزود: برنامه بسیار مدونی در زمینه این طرح انجام شده است و در ماه های آینده به صورت ملموس مردمی که مشمول این طرح هستند، نتایج آن را درک خواهند کرد.

کد خبر: ۶۰٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha