۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
 سالانه ۱۰۰۰ فروند کشتی در بندر امیرآباد پهلوگیری می کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد:

سالانه ۱۰۰۰ فروند کشتی در بندر امیرآباد پهلوگیری می کنند

ساری - مدیر منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد گفت: سالانه هزار فروند کشتی در بزرگترین بندر شمال کشور در امیرآباد پهلوگیری می کنند.

سیاوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه بندر امیرآباد بزرگترین بندر شمال کشور به شمار می رود، گفت: سال قبل از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالای وارد شده به بنادر شمال، ۳.۵ میلیون تن وارد این بندر شد.

وی ظرفیت بندر امیرآباد را هفت میلیون تن اعلام کرد و گفت: این بندر ترکیبی و چندمنظور بخش مهمی از مبادلات کالایی در بنادر شمال را بر دوش کشیده است و تنوع کالاهای وارده به آن نیز رشد یافته است.

ساخت اسکله رو رو

رضوانی به طرح های در دست اقدام در این بندر اشاره کرد و گفت: اسکله رورو ریلی از طرح های مهم در دست اجرا است که تاکنون پیشرفت ۹۳ درصدی دارد و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای آن هزینه شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تعداد پست های فعال در بندر امیرآباد را ۱۵ پست اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود پنج درصد از ظرفیت ریلی امیرآباد استفاده می شود که در صورت تکمیل اسکله ریلی ظرفیت آن افزایش می یابد.

وی نقش این بندر را در اشتغال زایی در منطقه و استان مهم برشمرد و گفت: روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون برای جابجایی کالا در بندر تردد می کنند و سالانه نیز هزار فروند کشتی در آن پهلوگیری می کنند.

وی از بکارگیری علائم کمک ناوبری نیز برای اولین بار در بنادر شمال کشور در این بندر خبر داد و گفت:برای افزایش سطح ایمنی دریانوردی ، نوع جدیدی از این علائم ، با عنوان علائم کمک ناوبری مجازی در کانال دسترسی بندر امیراباد قرار گرفته است.

کد خبر: ۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha