۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
آغاز طرح نهضت سبز جنگل کاری در سطح ۱۰۰۰ هکتار از اراضی ایلام
با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

آغاز طرح نهضت سبز جنگل کاری در سطح ۱۰۰۰ هکتار از اراضی ایلام

ایلام-طرح نهضت سبز جنگل کاری در سطح یک هزار هکتار از اراضی ایلام با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر جمعه در حاشیه مراسم آغاز عملیات نهالکاری «جهش نهضت سبز» که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و مدیرعامل آب منطقه استان، فرماندار دهلران و جمعی دیگر از مسئولان‌ استانی و محلی در دهلران برگزار شد، از تفاهم‌نامه آب منطقه ای و منابع طبیعی استان در خصوص کاشت نهال به طول ۵۷۰ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها بصورت کانال کشی با یک میلیون اصله نهال در سطح یک هزار هکتار و در قالب نهضت جهش سبز انجام می شود.

وی در ادامه گفت: این کار در حفاظت از زهکشی، کانال ها و در آبخیزداری بسیار موثر بوده و جای تقدیر از آب منطقه ای و منابع طبیعی دارد.

استاندار ایلام با اشاره به احیای ۵۳ هزار هکتار از اراضی منطقه، افزود: در این شهرستان همچنین ۲۰ هزار هکتار جنگل کاری شده و کارهای بزرگی در بخش اب و خاک شکل گرفته که در حال توسعه است.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ دیگر در حوزه های مختلف از جمله صنعت و نفت و گاز و پتروشیمی منطقه، عنوان کرد: طرح های پتروشیمی و ان جی ال و اکتشافات نفت و گاز و حضور شرکت های بزرگ افق توسعه شهرستان های دهلران و مهران را روشن کرده و پرواضح است که این دو منطقه در آینده از پیشران های توسعه در استان و کشور خواهند بود.

وی با اشاره به پروژه بزرگراه مهران به دهلران و اندیمشک هم گفت: ماده ۵۶ این طرح در هیئت دولت تصویب شده و دولت تضمین می کند اگر سرمایه گذار پای کار باشد هم پول و هم سود پیمانکاری و تعدیل و سود بانکی را ظرف چند سال می دهد.

وی از سرمایه گذاران برای مشارکت در این پروژه مهم دعوت به همکاری کرد.

جنگل کاری در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان
سلیمانی دشتکی در ادامه به طرح های کاشت درختکان مثمر چوب در این مناطق نیز اشاره کرد و گفت: مشارکت کشاورزان در این طرح ها به لحاظ اقتصادی و نگهداری از زمین  وخاک به صرفه و درآمدزا است.

استاندار ایلام به طرح های آبخیزداری در استان هم اشاره کرد و اظهار کرد: منابع طبیعی در جاهایی مشرف به شهرها که شیب دار است حوضچه های آرامش درست کرده که حجم وسیعی از آب و سیلاب را کنترل می کند.

وی ادامه داد: این مهم ضمن اینکه باعث حفط خاک می شود باعث تقویت منابع آب و سفرها های زیر زمینی نیز می شود و از طرفی سدی محکم در مقابل سیلاب ایجاد می کند.

سلیمانی‌دشتکی در پایان گفت: آبخیزداری و ایجاد حوزچه های اطمینان همچنین باعث جلوگیری از فرسایش خاک و به غنای خاک و آب زیر زمینی کمک می کند و این کار در سطح ۷۰ هزار هکتار جنگل کاری استان انجام گرفته است.

کد خبر: ۵۹٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha