۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود
معاون استاندار سیستان وبلوچستان:

۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود

زاهدان- معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران ببرای مددجویان کمیته امداد این استان به منظور کسب درآمد پایدار ساخته می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه اظهار داشت: با راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خانگی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی درآمدی پایدار به وجود خواهد آمد.

وی بیان کرد: به منظور ایجاد درآمد مناسب برای خانواده‌های کم درآمد طرح‌های متعددی در سیستان و بلوچستان موردبررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از میان طرح‌های مطرح شده، ایجاد نیروگاه‌های کوچک خورشیدی خانگی و استخرهای پرورش ماهی با توجه به موقعیت و شرایط این استان دارای قابلیت اجرایی بوده و در نهایت این طرح‌ها به تصویب رسیدند.

وی بیان کرد: همسو با اجرای این طرح‌ها، برای ساخت استخرهای پرورش ماهی پس از بررسی‌های لازم قراردادی منعقد و بر اساس آن ۹۶ استخر در مناطق مختلف این استان ایجاد خواهد شد.

زنگنه اظهار داشت: در بخش پنل‌های خورشیدی موافقت شده تا نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در خانه‌های مددجویانی که توان مالی مناسب ندارند نصب شده و اداره برق طبق تعهد، برق تولیدی این نیروگاه را خریدار کند بر این اساس طی مدت چند ساله تفاهم‌نامه برای این مددجویان درآمدی پایدار به وجود خواهد آمد.

کد خبر: ۵۹٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha