۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
سیاست دولت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی است/ بورس راه رسیدن به عدالت اقتصادی را هموار می‌کند
نهاوندیان در قم:

سیاست دولت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی است/ بورس راه رسیدن به عدالت اقتصادی را هموار می‌کند

قم - نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور تسهیل فعالیت‌های اقتصادی را سیاست دولت دانست و گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم باید مسائل مربوط به واردات و صادرات حمایت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد نهاوندیان ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قم که در استانداری قم برگزار شد، به فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم در کشور اشاره کرد و گفت: جنگ اقتصادی که طی سال‌های اخیر با آن مواجه بودیم در هیچ کشوری سابقه ندارد و با وجود این فشارها و شرایطی که کرونا بر ما وارد کرد توانستیم طرح‌های متنوع و گسترده‌ای را در کشور اجرا کنیم و فعالیت‌های اقتصادی متوقف نشد.

وی با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت یازدهم شاهد رونق اقتصادی در همه زمینه‌ها بودیم که با سال‌های قبل آن قابل مقایسه نبود، تصریح کرد: ایران اسلامی ظرفیت‌های اقتصادی بالایی دارد که با استفاده از آنها می‌توانیم به موفقیت و خودکفایی برسیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: دشمنان که نمی‌توانستند پیشرفت ایران اسلامی را ببینند در سال ۹۷ برای توقف رشد اقتصادی ایران تلاش کردند و با استفاده از تحریم، جنگ اقتصادی گسترده‌ای را علیه ملت ایران آغاز کردند.

وی با بیان اینکه کرونا اقتصاد جهان را طی یک سال گذشته با مشکل روبرو کرده است، گفت: بسیاری از کشورها که با مشکل تحریم نیز مواجه نبودند نتوانستند طی یک سال گذشته فعالیت اقتصادی مثبتی داشته باشند و این در حالی است که ما در تابستان گذشته شاهد رشد تولید ناخالص ملی در کشور بودیم و به دنبال تحقق جهش تولید هستیم.

تحریم‌های ظالمانه باعث شتاب در خودکفایی کشور شد
نهاوندیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های اقتصادی کشور نسبت به ۱۰ سال قبل بسیار تغییر کرده و شاهد رشد مطلوبی در این زمینه هستیم، افزود: در سالیان قبل دغدغه واردات بنزین داشتیم ولی اکنون می‌توانیم این محصول را صادر کنیم.

وی تحریم‌های ظالمانه دشمنان را موجب شتاب در خودکفایی کشور دانست و گفت: این توفیق فقط در مسائل اقتصادی نیست و در مسائل سیاسی نیز قابل مشاهده است.

معاون رئیس جمهور عبور از سد مشکلات اقتصادی طی سال‌های اخیر را با کمک و همراهی مردم فداکار و همگرایی مسئولان میسر دانست و تصریح کرد: باید قدردان این مسئله که سرمایه عظیمی است باشیم و از اختلافات و درگیری‌های سیاسی پرهیز کنیم تا دچار ضربه نشویم.

تأکید بر تقویت فضای رقابتی و جذب سرمایه‌گذار
وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت فضای رقابتی و همچنین جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف اقتصادی را برای رسیدن به توسعه و رفع مشکلات دارای اهمیت دانست و گفت: این سرمایه‌گذاران اگر توسط مسئولات حمایت نشوند موفقیتی حاصل نمی‌شود.

نهاوندیان تسهیل فعالیت‌های اقتصادی را سیاست دولت دانست و گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی هستیم باید مسائل مربوط به واردات و صادرات و همچنین مسائلی که باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود مورد حمایت قرار گیرد.

وی همچنین بر تقویت بورس تأکید کرد و افزود: بورس از ارکان مهم اقتصاد کشور است که با شفافیت در مراحل عرضه و تقاضا، راه رسیدن به عدالت اقتصادی را تسهیل می‌کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور به شرایط اقتصادی در قم اشاره کرد و گفت: تلاش‌های استاندار و نمایندگان قم در مجلس در رفع مشکلات فعالان اقتصادی این استان نقش مهمی داشته است و باعث شده قم در بهره‌برداری از امکانات ملی جایگاه مطلوبی داشته باشد.

نهاوندیان امروز علاوه بر حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم از تعدادی واحدهای صنعتی فعال در این منطقه بازدید کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

در این بازدیدها بهرام سرمست استاندار قم و محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مسئولان اقتصادی قم حضور داشتند.

کد خبر: ۵۹٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha