۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
توافق پسابرگزیت میان انگلیس و کانادا

توافق پسابرگزیت میان انگلیس و کانادا

انگلیس و کانادا روز نهم دسامبر از امضای توافق تجاری درباره روابط اقتصادی دو کشور پس از برگزیت خبر دادند.

به گزارش بازار، در حالیکه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای نهایی کردن روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا با دشواری‌هایی مواجه است، انگلیس و کانادا روز نهم دسامبر از امضای توافق تجاری درباره روابط اقتصادی دو کشور پس از برگزیت خبر دادند.

وزارت تجارت بین الملل انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد این کشور و کانادا پس از آن که ماه گذشته به توافق اصولی در این مورد دست یافته بودند، نهم دسامبر توافقی درباره روابط تجاری بین دو کشور امضا کردند. این توافق از یکم ژانویه ۲۰۲۱ آغاز می شود و تا پایان روند انتقال برگزیت ادامه دارد.

این منبع تصریح کرد توافق کنونی به شرکت‌های انگلیسی که کالا و خدمات به کانادا صادر می کنند اطمینان بخشید ارزش این توافق حدود ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند معادل ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو است.

در این توافق حذف گمرکی برای صادرات خودروهای انگلیسی به کانادا پیش بینی شده است. در این سند آمده است همچنین تعرفه گمرکی برای ۹۸ درصد محصولات انگلیسی که می توانند به کانادا صادر شوند صفر شده است.

این بیانیه می‌افزاید دو کشور در سال ۲۰۲۱ در مورد توافق تجاری جدید مذاکره خواهند کرد.

انگلیس برای اطمینان از شرایط مناسب تجارت با کشورهای ثالث از یکم ژانویه یعنی زمان شروع روند انتقال برگزیت، به عقد توافقات تجاری با کشورهای دیگر اقدام می‌کند.

کد خبر: ۵۹٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha