۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
مراجعات به شعب تأمین اجتماعی اردبیل ۷۵ درصد کاهش یافت
مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل:

مراجعات به شعب تأمین اجتماعی اردبیل ۷۵ درصد کاهش یافت

اردبیل- بشرخواه، مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی، بار مراجعات مردم به شعب تأمین اجتماعی تا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

سعید بشرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در راستای اعمال محدودیت‌ها و ممانعت از ازدحام جمعیت در شعب تامین اجتماعی در روزهای کرونایی، سازمان تأمین اجتماعی عمده خدمات خود را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه می‌کند تا از شیوع این بیماری جلوگیری کرده و به نوعی سلامت کارکنان و همچنین بیمه‌شدگان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اعمال این محدودیت‌ها و مراعات شرایط کنونی وضعیت مثبت و روند رو به جلویی را در ارائه خدمات شاهد باشیم که قطعا با در نظر گرفتن دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی و موازین در نظر گرفته شده، بهتر می‌توان بر این ویروس منهوس غلبه کرد.

نیمی از جمعیت اردبیل تحت پوشش تأمین اجتماعی
مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان تحت پوشش این سازمان بوده و به عنوان بیمه شده اصلی و تبعی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند، گفت: در کنار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اعم از اصلی و تبعی، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، ‌مشاغل آزاد و خاص نیز در کنار کارفرمایان از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند.

بشرخواه افزود: اداره کل تأمین اجتماعی اردبیل به ۶۱۰ هزار نفر تحت پوشش ارائه خدمات می‌کند که این خدمات در قالب پنج شعبه اغماری، پنج کارگزاری و ۱۰ مجموعه خدمت‌رسان فعال هستند که با ۲۸۰ نفر از همکارانمان در بخش بیمه‌ای و ۳۵ نفر نیروی فعال در کارگزاری‌ها در خدمت بیمه‌شدگان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ارائه ۱۲۰ خدمت سازمان و انجام تعهدات ۱۸گانه به این جمعیت کثیر با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه‌رو است که قطعا به مرور زمان سعی بر حل این مشکلات داریم و تلاشمان بر این است تا در بهترین شرایط و عمدتا به صورت غیرحضوری خدماتمان را به بیمه‌شدگان ارائه کنیم.

سازمان تأمین اجتماعی در اهداف راهبردی و بنیادی خود سعی می‌کند حتی خدمات سامانه استحقاق درمانی را در صدور و تمدید دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام دهد

سیاست تأمین اجتماعی، توسعه سامانه‌های ارائه‌کننده خدمات غیرحضوری و متنوع به مردم
مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل سیاست تأمین اجتماعی را توسعه سامانه‌های ارائه‌کننده خدمات غیرحضوری و متنوع به مخاطبان اعلام کرد و ادامه داد: حتی در ارائه لیست کارفرمایان و پرداختی‌ها به صورت غیرحضوری اقدام می‌کنیم و جهت درخواست و اعتراض به بازرسی‌ها و ارائه فیش حقوق نیز نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد.

بشرخواه در ادامه اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در اهداف راهبردی و بنیادی خود سعی می‌کند حتی خدمات سامانه استحقاق درمانی را در صدور و تمدید دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام داده و در شعب مختلف نام‌نویسی و همچنین دیگر خدمات برای بیمه‌شدگان نیز در بستر الکترونیکی و سایت این سازمان انجام وظیفه کند.

ارائه ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری
وی به اجرای طرح ۳۰۷۰ در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح سازمان تأمین اجتماعی ۳۰ خدمت خود را به مرور زمان به صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند که در قالب دوشنبه‌های دیجیتالی سعی بر این است تا این خدمات به بیمه‌شدگان و افراد تحت پوشش بیمه‌شدگان اصلی اطلاع‌رسانی شده و زمینه بهره‌مندی از این خدمات به صورت الکترونیکی فراهم آید.

وی اظهار کرد: با ارائه خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی، بار مراجعات به شدت کاهش یافته به طوریکه در استان اردبیل در دو ماه اخیر با اعلام ارائه خدمات به صورت غیرحضوری، بار مراجعات تا ۷۵ درصد کاهش یافته است.

بشرخواه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از ۱۵ آبان ماه تاکنون در قالب اجرای طرح ۳۰۷۰ ، تا یک‌هزار و ۴۰۰ بار مراجعه روزانه مردم کمتر شده و در حقیقت این امر به کنترل بیماری کرونا نیز منجر شده است.

امضای قرارداد با دستگاه‌های اجرایی برای صدور سوابق بیمه‌ای از طریق ادارات
وی گفت:‌ با توجه به اینکه روزانه پنج هزار و ۷۰۰ مراجعه‌کننده به شعب تأمین اجتماعی را شاهد هستیم، قطعا ارائه خدمات در بستر الکترونیکی زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا بار مراجعات کاسته شده و تا آخر امسال به یک وضعیت مطلوب در ارائه خدمات الکترونیکی دست پیدا کنیم.

بشرخواه از امضای قرارداد با دستگاه‌های اجرایی برای صدور سوابق بیمه‌ای از طریق ادارات مختلف خبر داد و افزود: این امر در حال حاضر توسط تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی استان انجام می‌شود که خود این موضوع به کاهش بار مراجعات منجر شده است.

وی به شرط سنی ۵۰ سال برای ثبت اطلاعات با هدف پوشش بیمه‌ای مشاغل آزاد اشاره کرد و ادامه داد:‌ افراد با ۵۰ سال سن می‌توانند جهت دریافت خدمات تأمین اجتماعی به شعب و یا کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

از طریق سازمان تأمین اجتماعی با همه پزشکان هماهنگی‌های لازم انجام شده و نیازی به برگه‌های دفترچه بیمه تأمین اجتماعی نیست و پزشکان می‌توانند به صورت الکترونیکی نسبت به نسخه‌نویسی اقدام کنند

اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی
بشرخواه در مورد ارائه خدمات به بیمه‌شدگان بدون دفترچه تأمین اجتماعی از سوی پزشکان و انجام ویزیت و نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی خاطر نشان کرد: از طریق سازمان تأمین اجتماعی با همه پزشکان هماهنگی‌های لازم انجام شده و نیازی به برگه‌های دفترچه بیمه تأمین اجتماعی نیست و پزشکان می‌توانند به صورت الکترونیکی نسبت به نسخه‌نویسی اقدام کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: ما از مردم انتظار داریم با توجه به اینکه عمده خدمات تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود، برای جلوگیری از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت کارکنان و خود بیمه‌شدگان و همچنین کارفرمایان عمده خدمات خود را از طریق سامانه و سایت الکترونیکی دریافت کرده و از مراجعه حضوری به شدت پرهیز کنند.

کد خبر: ۵۹٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha