۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
جشنواره مشترک شِکم گردی در اردبیل و گیلان برگزار می شود

جشنواره مشترک شِکم گردی در اردبیل و گیلان برگزار می شود

اردبیل - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از انعقاد تفاهم نامه همکاری با میراث فرهنگی استان گیلان برای برگزاری جشنواره شکم_گردی در دو استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، نادر فلاحی صبح چهارشنبه در حاشیه مسابقه غذاهای سنتی که در قالب سلسله جشنواره های زمستان بیدار اردبیل برگزار شد، گفت: لازم است تنوع غذایی مراکز گردشگری استان اردبیل جهت ارایه خدمات بهتر به گردشگران و مسافران افزایش یابد.

وی با اشاره به تنوع غذایی بالای اردبیل با توجه به اقلیم متنوع استان از شمال تا جنوب، تصریح کرد: این تنوع غذایی پتانسیل بسیار خوبی در ایجاد رضایتمندی بین گردشگران و مسافران و جاذبه‌ای تاثیرگذار در جذب گردشگر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با میراث فرهنگی استان گیلان برای برگزاری جشنواره «شکم_گردی» در دو استان، افزود: برگزاری جشنواره‌های مشترک می‌تواند در معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری غذای دو استان در سطح ملی و بین المللی موثر باشد.

فلاحی با اشاره به اهمیت توجه رستوران‌های بین راهی به این موضوع، اضافه کرد: رستوران‌ها و مراکز گردشگری که تنوع غذایی و سرو غذاهای سنتی را در دستور کار خود قرار دهند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه غذاهای سنتی، گفت: هدف اصلی این جشنواره‌ها معرفی غذاهای سنتی استان اردبیل برای پخت و سرو در رستوران‌ها و مراکز گردشگری است.

کد خبر: ۵٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha