۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
غفلت از یک میراث ناملموس در رونق اقتصاد گردشگری اصفهان| تعریف درستی از گردشگری غذا نداریم
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

غفلت از یک میراث ناملموس در رونق اقتصاد گردشگری اصفهان| تعریف درستی از گردشگری غذا نداریم

اصفهان - دانش مبرهن؛ رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اصفهان گفت: گردشگری غذا به ویژه در نصف جهان یک میراث ناملموس است که از اهمیت آن در رونق اقتصاد گردشگری اصفهان غفلت کرده ایم.

به گزارش بازار، گردشگری غذا یکی از انواع گردشگری است که با توجه به پتانسیل هایی که در اصفهان وجود دارد می تواند نقش مهمی در جذب توریست ها به اصفهان داشته باشد.

به گفته کارشناسان به این دلیل که گردشگران خارجی به شکل مستمردر استان حضور فعال ندارند، برای همه رستوران های اصفهان به صرفه نیست که غذاهای متنوع داشته باشند اما باید توجه کنیم که می توانیم همانند بسیاری از کشورهای موفق همسایه برخی رستورانهای ویژه را در این ارتباط تعریف کنیم و برخی رستورانها نیز برنامه ریزی مقطعی داشته باشند

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اصفهان در گفت و گو با بازار و در پاسخ به این سوال که گردشگری غذا تا چه حد می تواند به جذب گردشگران خارجی در اصفهان کمک کند، اظهار داشت: سلیقه غذایی توریست ها با ما متفاوت است اما به این علت که در اصفهان پتانسیل های زیادی در این زمینه وجود دارد و برخی از ملیت ها دوست دارند که غذای متفاوتی را تجربه کنند می تواند به عنوان یک میراث ناملموس در اقتصاد گردشگری اصفهان نقش مهمی ایفا کند.

مجید دانش مبرهن با اشاره به اینکه باید در این زمینه حرفه ای تر عمل کنیم و رستوران هایی داشته باشیم که همه نوع غذایی را سرو می کنند، بیان کرد: در بسیاری از کشورها گردشگری غذا به عنوان یکی از انواع گردشگری به شمار می آید و این موضوع باید در اصفهان هم که یک شهر گردشگرپذیر محسوب می شود مورد اهمیت قرار گیرد.

وی افزود: به این دلیل که گردشگران خارجی به شکل مستمردر استان حضور فعال ندارند، برای همه رستوران های اصفهان به صرفه نیست که غذاهای متنوع داشته باشند.

دانش مبرهن تاکید کرد: می توانیم با برنامه ریزی برای رفع برخی مشکلات از این پتانسل بالقوه استفاده های زیادی کرده و اقتصاد گردشگری اصفهان را متحول کنیم.

کد خبر: ۲۷۵٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha