۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
تور تُرکها برای شکار ایرانی‌ها| سفر با آپشن واکسن کرونا و پرداخت حداقل ۱۲ میلیون تومان+ تصویر
بازار خبر می دهد

تور تُرکها برای شکار ایرانی‌ها| سفر با آپشن واکسن کرونا و پرداخت حداقل ۱۲ میلیون تومان+ تصویر

با اعلام وزارت بهداشت ترکیه مبنی بر آغاز تزریق واکسن کرونا در این کشور، تورهای گردشگری و آژانس های مسافرتی برای جذب شهروندان ایرانی از هم اکنون تبلیغات خود را به شکل محدود این بار به شیوه جدید با امکان تزریق واکسن کرونا برای ترغیب بیشتر شهروندان ایرانی آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، همه ساله با نزدیک شدن به ماه ژانویه و آغاز تعطیلات زمستانی، مسافرتها در قالب تورهای تفریحی و انفرادی به کشورهای همسایه به خصوص ترکیه افزایش می یابد. اما امسال با سال های گذشته تفاوت های زیادی دارد. همه گیری ویروس منحوس کرونا از سال گذشته میزان گردشگران خارجی در کشورهای مختلف را به شکل قابل توجهی با کاهش مواجه کرده است. 

تورهای مسافرتی و آژانس های مسافرتی برای جبران این ضررهای مالی ناشی از کاهش مسافر به دنبال ایجاد آپشن های جدید برای جذب مسافران ماه ژانویه هستند. به نظر می رسد این روزها در قالب کاهش خطرات احتمالی از بابت ویروس کرونا می تواند بهترین حربه برای جذب مسافر و گردشگر باشد. 

یکی از کشورهایی که آمار بالایی از بابت تلفات از بابت ویروس کرونا داشته ترکیه است. به همین منظور تورهای مسافرتی و آزانس های مسافرتی از هم اکنون به فکر این هستند که چه امکاناتی را برای جذب مسافر داشته باشند. شابد خبر آغاز تزریق واکسن کرونا در کشور ترکیه، می توانست بهترین خبری باشد که این روزها آژانس های مسافرتی شنیده بودند. 

چند روز پیش فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در مجلس این کشور اعلام کرده بود که در ماه جاری ۱۰ میلیون و به احتمال زیاد ۲۰ میلیون واکسن کرونا تامین خواهیم کرد. او گفته بود که در ماه ژانویه ۲۰ میلیون و در فوریه نیز ۱۰ میلیون واکسن کرونا دریافت خواهیم کرد و درصدد افزایش بیشتر این تعداد هستیم.

این خبر کافی بود تا آژانس های مسافرتی در داخل کشور به صورت محدود تبلیغات خود را برای جذب مسافر به ترکیه آغاز کنند. آنها در تبلیغات خود از شهروندان و مسافران ایرانی که تمایل دارند به ترکیه سفر کنند اعلام کرده اند که با پرداخت ۱۲ میلیون تومان می توانند با سفر به ترکیه واکسن کرونا را نیز تزریق کنند. آنها با این اقدام در حقیقت تلاش دارند تا به مسافران ایرانی این پیام را بدهند که شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم واکسن کرونا را تزریق کرده اید و هم اینکه با سفر به ترکیه از مناطق دیدنی و مختلف این کشور بازدید کرده اند.

اگر چه این روزها با آغاز تزریق واکسن کرونا در برخی کشورهای اروپایی این نوید به صنعت گردشگری داده شده است اما خبر دیروز روحانی رئیس جمهور نیز مبنی بر صدور دستور برای خرید واکسن کرونا از چند کشور مختلف تا حدودی می تواند این برنامه آژانس های مسافرتی را برای اجرایی کردن این حربه برای جذب مسافر از بین ببرد.

اما برخی از کاربران ایرانی ساکن در ترکیه در توئیت و استوری های خود در اینستاگرام به طور مشخص اعلام کرده اند که گول این تبلیغ  ها را نخورید. زیرا واکسن اول به کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال و بعد شهروندان ترکیه تعلق می گیرد و هنوز درمورد افرادی که شهروند ترکیه کشور نیستند تصمیمی گرفته نشده است.

کد خبر: ۵۹٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha