۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام اختصاص یافت
استاندار ایلام:

۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام اختصاص یافت

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام اختصاص یافته است، گفت: این پروژه به سه هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر سه شنبه در حاشیه بهره برداری از هشت طرح آب و برق ایلام که به صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر نیرو صورت گرفت، اظهار کرد: سامانه گرمسیری به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم استان در حوزه آب و خاک و کشاورزی شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح سامانه گرمسیری از حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که باید تحت پوشش این سامانه قرار می‌گرفت هنوز در ۱۷ هزار هکتار لوله گذاری انجام نشده است، افزود: امسال حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به تکمیل این طرح اختصاص پیدا کرده است.

استاندار ایلام افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز با پیگیری‌ها و تلاش‌های استان و وزارتخانه ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص یافته اما این اعتبار کمتر از آن است که بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و برای اتمام آن به ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه قبل از دولت تدبیر و امید حدود ۶۹۰ میلیارد تومان در حوزه امور آب در استان ایلام سرمایه‌گذاری صورت گرفته، اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید این رقم به بالاتر از یک هزار میلیارد تومان سیده است.

استاندار ایلام  با اشاره به اینکه در خصوص سدهای استان هم توجهات خوبی صورت گرفته است، گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی برای این سدها در نظر گرفته شده اما نیاز است که برای سدهای میمه، چناره و سیکان اعتبارات از ردیف های دیگر هم در این زمینه در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۵۹٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha