۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
هیوندای فراخوان تعمیر ترمز داد
گاف در طراحی هیدروژنی‌ها و الکتریکی‌ها

هیوندای فراخوان تعمیر ترمز داد

هیوندای موتورز به دلیل نقص نرم‌افزاری سیستم ترمز خودرو الکتریکی کونا و خودرو هیدروژنی نکسو، اعلام فراخوان داده است.تاکنون در خصوص انجام این فراخوان در بازارهای جهانی موضوعی مطرح نشده است.

بازار؛ گروه خودرو: وزارت حمل و نقل کره‌ جنوبی اعلام کرد، هیوندای موتورز در حال برنامه ریزی برای جمع آوری ۵۰ هزار و ۸۶۴ دستگاه خودرو الکتریکی کونا و خودرو هیدروژنی نکسو را داد. این فراخوان در پی نقص نرم‌افزاری سیستم ترمز دو خودرو مذکور اعلام شده است.
هرچند که تاکنون در خصوص بروز تصادف در خصوص نقص نرم‌افزاری، اشاره نشده است،اما هشدار جدی برای مالکان خودروهای الکتریکی و هیدروژنی این خودروساز کره‌ای است. لازم به ذکر است تاکنون در خصوص انجام این فراخوان در بازارهای جهانی موضوعی مطرح نشده است. کونا یکی از اس یو وی‌ها پرفروش برندهیوندای در بازار خودروهای الکتریکی اروپا است. این فراخوان برای حدود ۴۰ هزار خودرو الکتریکی و هیبریدی کونا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ است.
همچنین این موضوع برای ۱۰۱۳۸ خودرو اس یو وی هیدروژنی یا همان نکسو نیز که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تولید شده، صادق است. باتوجه به اینکه برند کیا نیز متعلق به هیوندای موتورز بوده، کیاموتورز عم برای ۱۸۹۵ خودرو الکتریکی خود یعنی سول فراخوان مشابه داده است. البته باید اشاره داشت که اعلام فراخوان در هیوندای برای خودروهای الکتریکی عادی است، حدود دوازده دستگاه خودرو کونا الکتریکی در بازارهای کره، کانادا و اروپا دچار آتش سوزی شدند، فراخوان داده است.

کد خبر: ۵۹٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha