۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
نیروگاه برق همدان تأمین ۲ درصد از نیاز برق کشور را بر عهده دارد
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح

نیروگاه برق همدان تأمین ۲ درصد از نیاز برق کشور را بر عهده دارد

همدان - دیناروند؛ مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح گفت: نیروگاه برق شهید مفتح همدان تأمین ۲ درصد از نیاز برق کشور را بر عهده دارد.

عبدالمجید دیناروند در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کسب عنوان برتر آمادگی تولید توسط نیروگاه شهید مفتح گفت: نیروگاه همدان تأمین دو درصد از نیاز برق کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: سهم نیروگاه از برداشت آب های زیر زمینی در گذشته کمتر از دو درصد در مقایسه با سایر بخش ها بوده و از سال ۹۴ تا کنون آب مورد نیاز نیروگاه برای استفاده در چرخه تولید برق از پساب تصفیه شده شهر همدان تأمین می شود.

دیناروند اضافه کرد: نیروگاه شهید مفتح در حال حاضر برای مصرف آب شرب و  تهیه آب مقطر مورد نیاز تنها از دو حلقه چاه بهره برداری می کند و الباقی چاه های این نیروگاه توسط مدیریت منابع استان همدان پلمب شده است.

مدیر عامل نیروگاه در خصوص مصرف سوخت نیروگاه و اینکه گفته می شود نیروگاه باعث آلودگی محیط زیست می شود، افزود: طبق گزارش از ایستگاه هواشناسی شهرستان کبودرآهنگ تنها چهار روز از کل سال گذشته هوای ناسالم گزارش‌شده است

وی عنوان کرد: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده از سوی ایستگاه هواشناسی وزش باد از جهات مختلف هم بر اعداد و شاخص‌های به‌دست‌آمده در آلودگی هوا تفاوتی نداشته و درنتیجه می‌توان به این مهم دست‌یافت نیروگاه در آلودگی هوای منطقه تأثیر ندارد.

کد خبر: ۵۹٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha