۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
بند اپل واچ ها به دوربین عکاسی و فیلمبرداری مجهز می شوند
معرفی دوربین مچی اپل

بند اپل واچ ها به دوربین عکاسی و فیلمبرداری مجهز می شوند

شرکت اپل پس از آخرین نسل ساعت های مچی، از جدیدترین محصول خود تحت عنوان wristcam رونمایی کرد، محصول جدید داری قابلیت عکسبرداری و فیلمبرداری است و برای به اشتراک گذاری فایل ها به طور مستقیم با گوشی های آیفون همگام سازی می شود.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: ساعت های اپل برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ رسما رونمایی شدند و به صورت پیش فرض درحوزه های سلامت و تناسب اندام به کار برده شدند؛ از دیگر کاربردهای این ساعت ها، می توان به نمایش ضربان قلب، ضد آب بودن، نمایش  هواشناسی، پخش موسیقی و نمایش سیری ها اشاره کرد. نسل اولیه ساعت های اپل دارای قابلیت همگام سازی با گوشی های آیفون می باشند وبرخی از نرم افزار های هوشمند همانند اپل میز را پشتیبانی میکنند. در سال ۲۰۱۷ ساعت های اپل با قابلیت نصب سیم کارت رونمایی شدند  که می توانند کاملا مستقل از گوش های آیفون تماس های شبکه ها همراه را پشتیبانی نمایند، این ساعت ها دارای حافظه ۸ گیگابایتی برای ذخیره پیش فرض ها، نوتیفیکیشن ها و آرشیو های موسیقی بودند و از باتری های مغناطیسی منبع تغذیه خود را دریافت می کردند.

بند جدید اپل واچ به کاربران امکان می‌دهد که با ساعت هوشمند خود عکس بگیرند، فیلم‌برداری کنند و در نهایت از آن برای برقراری تماس ویدئویی استفاده کنند و حتی پوشه عکس و فیلم های ذخیره شده درست کنند. وجالب تر از همه، در عمق یک متری  و به مدت ۳۰ دقیقه عکس برداری و فیلم برداری داشته باشند

اما داستان ساعت های اپل به اینجا ختم نمی شود، اپل پا را فراتر گذاشت و رویای بسیاری از کاربرانش را تحقق بخشید؛ این کمپانی در جدید ترین اپل واچ های ۲۰۲۰، قابلیت فیلم برداری و عکاسی را تعبیه کرده است که بخشی از نیاز همیشگی طرفدارانش بوده است. تاکنون از اپل واچ صرفا به‌عنوان ابزار راه‌اندازی دوربین آیفون از راه دور استفاده می‌شده است؛ اما بند جدید اپل واچ به کاربران امکان می‌دهد که با ساعت هوشمند خود عکس بگیرند، فیلم‌برداری کنند و در نهایت از آن برای برقراری تماس ویدئویی استفاده کنند و حتی پوشه عکس و فیلم های ذخیره شده درست کنند. وجالب تر از همه، در عمق یک متری  و به مدت ۳۰ دقیقه عکس برداری و فیلم برداری داشته باشند.

به گفته تیم طراحی اپل، این محصول نتیجه ۴ سال تلاش بی وقفه است که بعد از یک وقفه طولانی به بازار ارائه می شود؛ چهار چوب سخت افزاری این دست بند ۲۳ گرمی متشکل است از دوربین های جلو و عقب، باتری مغناطیسی و دکمه های عکس و  فیلم برداری که با سایر بخش های نرم افزاری از جمله بلوتوث و وای فای پشتیبانی می گردند. متریال استفاده شده در بدنه اصلی از جنس تیتانیوم است و به دلیل درخشندگی و صیقل زیاد، خط و خش های بدنه آن چنان نمایان  نخواهند بود، جنس بند های اپل واچ  سیلیکونی، چرمی و پلاستیک سبک است که از کیفیت بالای  برخوردار می باشند و همین امر، نیازبه تعویض را برای مدت های طولانی به تعویق خواهد انداخت. این بند مچی، رنگ بندی متنوعی را برای هر نوع سلیقه ای  به ارمغان می آورد، که شامل: قرمز، سفید، صورتی، مشکی و طوسی است.

Wristcam که در اصل CMRA نامیده می شود، تصاویر را بر روی صفحه Watch نشان می دهد و طبق ادعای Wristcam این بند هوشمند داری یک باتری داخلی است که تمام روز را دوام خواهد آورد و یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۸ گیگابایتی آن را قادر به ذخیره‌سازی بیش از یک ساعت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و تصاویر زیادی می‌کند

این مچ بند دارای یک دوربین ۸ مگا پیکسلی است که می تواند ویدئو  و عکس های  منحصر به فردی  را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی فیلم برداری کند و تصاویری  با وضوح  ۴K را ثبت نماید. علاوه بر این، از مچ بند جدید اپل می توان برای فیلم برداری  walkie-talkie و استریم سازی در  real time استفاده کرد؛ سخت‌افزار دوربین Wristcam  از دو سنسور پشتیبانی می کند که شامل دوربین سلفی self-facing دو پیکسلی و دوربین World-facing  هشت مگا پیکسلی است که با استفاده از آنها می توان بدون نیاز به آیفون، عکاسی و فیلم برداری کرد؛ دو دوربین دارای LED هستند که در زمان شروع عملیات روشن می شوند و  برای شروع  سریع  تنها کافی است دکمه ای که دقیقا زیر دوربین دوم مجهز شده است را برای فیلم برداری طولانی یکبار  لمس کنید  و با دوبار لمس به دوربین عکس‌برداری منتقل نماید. البته بر اساس نظرات بسیاری از کاربران این ریست بندها، هیچکدام از تصاویر و فیلم های دریافت شده دارای کیفیت دوربین های گوشی های همراه آیفون نیستند، چرا که میزان جزییات دریافت شده کمتر و غیر واضح  می باشند.

این مچ بند دارای یک دوربین ۸ مگا پیکسلی است که می تواند ویدئو  و عکس های  منحصر به فرد  را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی فیلم برداری کند و تصاویری  با وضوح  ۴K را ثبت نماید. علاوه بر این، از ساعت های اپل می توان برای فیلم برداری  walkie-talkie و استریم سازی در  real time استفاده کرد؛ سخت‌افزار دوربین بند Wristcam  از دو سنسور پشتیبانی می کند که شامل دوربین سلفی self-facing دو پیکسلی و دوربین World-facing  هشت مگا پیکسلی است که  با استفاده از آنها می توان بدون نیاز به آیفون، عکاسی و فیلم برداری کرد

Wristcam که در اصل CMRA نامیده می شود، تصاویر را بر روی صفحه Watch نشان می دهد و طبق ادعای Wristcam، این بند هوشمند داری یک باتری داخلی است که تمام روز را دوام خواهد آورد و یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۸ گیگابایتی آن را قادر به ذخیره‌سازی بیش از یک ساعت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و تصاویر زیادی می‌کند.  Wristcam به‌صورت خودکار می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های جدید را با آیفون همگام‌سازی کند و نوعی پشتیبان‌گیری و دسترسی سریع‌تر به محتوای ضبط شده را در اختیار کاربران قرار دهد. دوربین ها  را می توان از طریق BLE به ساعت های اپل متصل کرد و برای اتصال به گوش های آیفون از بلوتوث ۴.۲ و  Wi-Fi ۵  استفاده کرد، طبق آزمایش های انجام شده بر روی  Wristcam، فایل ها با سرعت ۲۰ ثانیه ای توسط بلوتوث انتقال داده می شود اما به طور مستقیم با آیفون همگام می گردد.

اگر چه این Wristcam به صورت مستقل عمل می کنند، اما شرکت اپل اعلام کرده است که اپلیکیشن‌های ویژه‌ای‌ را برای اپل واچ و آیفون منتشر خواهد کرد که امکان استفاده از آنها را به‌عنوان منظره‌یاب با گالری فراهم خواهد آورد. این ریست بند جذاب با قیمت ۲۹۹ دلار در اوایل سال آینده  از طریق وب سایت رسمی اپل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۵۸٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha